کد خبر: 21100 A

مردم آثار هنری تلخ را می‌پذیرند / با نقاشی خودم را تخلیه کردم / روایت سپیده عابدی از نمایشگاه «سمفونی عدم» در گالری دنا

مردم آثار هنری تلخ را می‌پذیرند / با نقاشی خودم را تخلیه کردم / روایت سپیده عابدی از نمایشگاه «سمفونی عدم» در گالری دنا

سپیده عابدی، هنرمند نقاش و طراح گفت که تجربه نمایشگاه اخیرش به او نشان داده که مردم علی‌رغم شرایط دشوار زندگی، پذیرای آثار تلخ هستند.

ایران‌آرت: نمایشگاه نقاشی و طراحی سپیده عابدی، هنرمند نقاش در گالری دنا برپا است. این هنرمند درباره آثارش به ایران‌آرت گفت: نمایشگاهم «سمفونی عدم» نام دارد و شامل آثاری است که در یک سال اخیر خلق کرده‌ام. این مجموعه با مجموعه‌های قبلی‌ام بسیار متفاوت است و می‌توانم بگویم بازتاب یک فضای کاملا شخصی است.

وی افزود: از سال ۲۰۱۱ نمایشگاه انفرادی نداشتم ولی متوجه شدم این مجموعه از کارها کیفیت لازم برای برپایی یک نمایشگاه فردی را دارد. کارهایی که ارائه دادم خیلی بیشتر بود اما در نهایت ۴۰ عدد از آنها برای نمایش در گالری دنا انتخاب شد.

عابدی گفت: آثار به مسائل و درگیری‌های ذهنی فردی خودم می‌پردازد و از این نظر، دغدغه‌های من از کودکی تا امروز را در برمی‌گیرد. در آینده در فضای متفاوت‌تری کار خواهم کرد و تصمیم دارم نقاشی‌هایم را به سمت و سوی عمومی‌تری ببرم و به بررسی مسائل روانشناسی و فلسفی‌تری بپردازم.

این هنرمند درباره تکنیک کار خود گفت: برخی از آثار خودکار روی مقوا است و برخی رنگ‌ و روغن روی بوم. پیش از این از رنگ استفاده می‌کردم اما احساس کردم ارائه مفاهیم موردنظرم در قالب سیاه‌وسفید بهتر است. فقط چند تا از آثار روی مقوای رنگی انجام شده است و باقی سیاه و سفید هستند. به این خاطر که مثلا فکر کردم زمینه قرمز بهتر می‌تواند به انتقال مفهوم ذهنی‌ام کمک کند.

سپیده عابدی گفت: سمفونی عدم درواقع دربردارنده طرز فکر من و مسائلی است که در خانواده، جمع دوستان و اجتماع با آنها درگیر بوده‌ام. در روانشناسی راه حلی وجود دارد که به شما می‌گوید مشکلاتت را روی کاغذ بنویس و آن را مچاله کن و دور بیانداز تا فکر کنی که به پایان رسیده‌اند. این نمایشگاه برای من حکم همین تخلیه روحی را داشت. در واقع به جای نوشتن با کشیدن خودم را خالی کردم.

او در ادامه با اشاره به استقبال از این نمایشگاه گفت: نه بنده و نه مدیر گالری فکر نمی‌کردیم از نمایشگاه چنین استقبالی شود. فهمیدم کارهایم مخاطب خود را دارد. به‌خصوص در زمانه‌ای که به دلیل مشکلات فراوان مردم در جست‌وجوی خوشی هستند برایم جالب بود که کار تلخ مرا پذیرفتند. حسن نمایشگاه فردی در این است که توانستم بیشتر آثار خودم را نشان دهم.

وی توضیح داد: برداشت‌های مخاطبان خیلی با آنچه در ذهن داشتم متفاوت بود. هرکس از دید خود به کارها نگاه می‌کند و این فی‌نفسه نه حسن است و نه عیب. در نمایشگاه‌ بعدی که تا یک سال آینده خودم را برای آن آماده می‌کنم، تصمیم دارم نگاه عمومی‌تری داشته باشم و مفاهیم فلسفی‌ عمیق‌تری را جایگزین دغدغه‌های فردی‌ام کنم.

نمایشگاه طراحی و نقاشی «سمفونی عدم» تا 11 خردادماه در گالری دنا برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهارراه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک4، طبقه 2 مراجعه کنند.

گالری دنا سپیده عابدی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین