کد خبر: 20956 A

پلنگ‌های اینستاگرام روی بوم نقاشی

پلنگ‌های اینستاگرام روی بوم نقاشی

یک هنرمند نقاش از نمایش آثارش با موضوع چهره‌های عامه‌پسند فضای مجازی خبر داد.

ایران آرت: نمایشگاهی از آثار نقاشی لاله شمسی در گالری هوم برپاست. این هنرمند در توضیح آثارش به ایران آرت گفت: نمایشگاهم با عنوان «پلنگ صورتی» مجموعه هفت نقاشی با تکنیک رنگ و روغن است که ویژگی مشترک آنها استفاده از ضرب قلم است.

وی افزود: سعی کردم نگاهی بدون قضاوت به لذت‌جویی غرب‌زده زنان در ایران داشته باشم و برای رسیدن به این مقصود از اینستاگرام استفاده کردم. در واقع این رسانه، دریچه نگاه من به دنیای امروز و مواجهه مردم با آن بود.

این هنرمند گفت: متن و تصویر در این آثار کنار هم است و برای مطالعه فرهنگ عامه و نگاه و علاقه‌مندی مردم امروز، از هشتگ‌های پرکاربرد اینستاگرام بهره بردم که برای خودم تجربه جالبی بود.

او درباره عنوان نمایشگاه خود نیز گفت: «پلنگ» اشاره به نوعی از صورتگری در زنان ایرانی است که مبتنی بر اغراق‌گویی و دستکاری زیاد در چهره است که این روزها در میان زنان و به خصوص چهره‌های اینستاگرامی بسیار پرطرفدار است. صورتی هم که رنگ مورد توجه و علاقه این زنان است.

لاله شمسی

شمسی گفت: البته حضور طنزآمیز شخصیت کارتنی پلنگ صورتی هم در کارهایم مشاهده می‌شود. به هرحال تلاش کردم گزاره‌هایی از فرهنگ عامیانه را که این روزها در فضای مجازی بازتاب دارند بدون قضاوت در آثارم روایت کنم.

لاله شمسی

نمایشگاه نقاشی پلنگ صورتی، از 28 اردیبهشت تا 23 خرداد ماه در گالری هوم به نشانی خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان چهارم، شماره 2، طبقه اول برپا است.

لاله شمسی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین