کد خبر: 20319 A

چوب حراج به کلکسیون هنری میلیاردر معروف / ۱۶۰۰ اثر هنری؛ از پیکاسو تا مونه

چوب حراج به کلکسیون هنری میلیاردر معروف / ۱۶۰۰ اثر هنری؛ از پیکاسو تا مونه

تابلویی از پیکاسو و اثری از کلود مونه در کریستیز به حراج گذاشته خواهد شد.

ایران آرت: ۱۶۰۰ قطعه از مجموعه شخصی میلیاردر فقید آمریکایی در حراجی کریستیز منهتن در معرض فروش قرار می‌گیرد و انتظار می‌رود رقم نهایی چکش خوردن آثار و اشیا به یک میلیارد دلار برسد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، دیوید راکفلر فرزند جان دی. راکفلر، میلیاردر مشهور آمریکایی بود و وقتی سال گذشته در 101 سالگی از دنیا رفت، پیرترین فرد و به عبارتی بزرگ خاندان راکفلر بود. تمام 1600 مورد در سه طبقه حراج‌خانه کریستیز در نیویورک به نمایش گذاشته شده و ارزان‌ترین جنسی که حراج می‌شود، 100 دلار قیمت پایه دارد. قرار است تمام درآمد این حراجی استثنایی صرف کارهای خیریه خاندان راکفلر شود.

راکفلر که بخش عمده زندگی طولانی خود را صرف جمع‌آوری آثار منحصر به فرد هنر مدرن می‌کرد، یکی از شگفت‌انگیزترین مجموعه‌های خصوصی دنیا را در اختیار داشت. انتظار می‌رود روند چکش زدن 1600 قطعه مانده از 101 سال زندگی راکفلر سه روز طول بکشد و برای نخستین بار درآمد حاصل از یک حراجی به بیش از یک میلیارد دلار برسد. هر چند برنامه چکش‌زنی در نیویورک برگزار می‌شود اما علاقه‌مندان از همه جای دنیا می‌توانند به شکل آنلاین در آن شرکت کنند.

از جمله مهم‌ترین آثار موجود در حراجی راکفلر در کریستیز می‌توان به تابلویی از پابلو پیکاسو اشاره کرد که چند دهه در اتاق نشیمن خانه راکفلر در منطقه منهتن نیویورک روی دیوار بود. او تابلوی نقاش شهیر اسپانیایی را سال 1968 از بازماندگان گرترود استین خرید و این یعنی نقاشی 112 ساله پیکاسو تا پیش از چکش خوردن در کریستیز هفته پیش رو فقط دو مالک داشته است. ارنست همینگوی در «جشن بیکران» خود که مربوط به خاطره‌های اقامت در پاریس دهه 1920 است، به این تابلوی پیکاسو اشاره کرده و به نظر می‌رسد خریدار آن باید 100 میلیون دلار هزینه کند.

یکی از نقاشی‌های کلود مونه از مجموعه «نیلوفرهای آبی» هم در حراجی عرضه می‌شود. راکفلر این تابلو را سال 1956 از یک دلال آثار هنری در پاریس خرید و آن را همراه همسرش پگی (مرگ در 1996) به نیویورک آورد. کارشناسان قیمت پایه نقاشی مونه را بین 50 تا 70 میلیون دلار تخمین می‌زنند.

پابلو پیکاسو کلود مونه راکفلر جان دی. راکفلر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین