کد خبر: 19821 A

شهر قصه از تئاتر به دنیای هنرهای تجسمی آمد

شهر قصه از تئاتر به دنیای هنرهای تجسمی آمد

کیوریتور پروژه شهر قصه‌ها گفت این نمایشگاه مستقل از گالری‌ها است و مخاطب می‌تواند هنر را در فضایی متفاوت ببیند.

ایران آرت: نمایشگاه یک روزه هنر معاصر مکان‌محور با عنوان «شهر قصه‌ها» روز جمعه 7 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. آسیه سلیمیان درباره برگزاری این رویداد در فضایی خارج از گالری  گفت: به نظر می‌رسد فضای گالری‌های تهران دچار رخوت و خموشی شده است و مخاطب نیاز دارد که شاهد تکانی در این فضا باشد.

سلیمیان افزود: ما قصد داریم هنر را بین عموم مردم ببریم تا متعلق به یک قشر خاص نباشد. این فعالیت از حواشی تجاری به دور است و می‌خواهیم برای هنرمندان جوان جا بیندازیم که نباید فقط دیدگاه مالی داشته باشند بلکه هنر وجوه دیگری دارد که باید به آنها توجه شود.

سلیمیان ادامه داد: در دهه 60 میلادی جنبشی در برلین به راه افتاد و هنرمندانی که از کار با گالری‌ها به ستوه آمده بودند، تصمیم گرفتند آثار خود را در خانه‌ها یا مکان‌های متروکه برای مردم عادی نمایش دهند. ما هم قصد داریم این موضوع را در ایران جا بیندازیم که در هر فضایی می‌توان یک نمایشگاه خوب برگزار کرد. در این نمایشگاه چهره‌های شناخته شده‌ای حضور دارند که بعضی از آنها دارای اعتبار بین‌المللی هستند.

او با اشاره به فعالیت‌های قبلی این گروه گفت: موسسه Factory TT که در برلین پایه‌گذاری شده است سال گذشته نمایشگاهی را در گالری طراحان آزاد برگزار کرد و آثار 13 هنرمند سطح اول جهانی را که ساکن برلین هستند در ایران نمایش دادیم تا بگوییم صحنه هنر ایران می‌تواند همگام با صحنه معاصر جهانی حرکت کند. همچنین جشنواره محیط زیست را در اردبیل اجرا کردیم و اجراهای محیطی ما در میان یک پارک با استقبال فراوان مردم مواجه شد.

سلیمیان ادامه داد: در نمایشگاه شهر قصه‌ها آثاری از شهرام انتخابی، فرشاد آل‌خمیس، علیرضا جدی، مصطفی چوب‌تراش، زرتشت رحیمی، شهریار رضایی، علی سلطانی تهرانی، روح‌انگیز صفری‌نژاد، نگار عالِم‌زاده گرجی و بابک کاظمی به نمایش درمی‌آید. هنرمندان این نمایشگاه از چارچوب روایت بهره برده‌اند و بر این مبنا، مسائل اجتماعی و فرهنگی، مانند اخلاق، تاریخ، سیاست، محیط زیست و پیچیدگی‌های انسان را مطرح کرده‌اند.

گفتنی است نمایشگاه شهر قصه‌ها روز جمعه 7 اردیبهشت ماه ساعت 4 به نشانی خیابان کریم‌خان زند، جنب انتشارات ثالث، پلاک 154 برگزار می‌شود.

 

شهر قصه ها آسیه سلیمیان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین