کد خبر: 19793 A

پریسا پهلوان: دولتی‌ها دین یک درصدی خود به خرید آثار هنری را ادا کنند / برنامه‌ریزی برای سومین جایزه هنر معاصر ویستا

پریسا پهلوان: دولتی‌ها دین یک درصدی خود به خرید آثار هنری را ادا کنند / برنامه‌ریزی برای سومین جایزه هنر معاصر ویستا

پریسا پهلوان گفت: امیدوارم امسال نهادهای دولتی، یک درصد مقرر بودجه خود برای خرید آثار هنری را عملی کنند.

ایران آرت: پریسا پهلوان، مدیر گالری ویستا سال 96 را برای هنرهای تجسمی پربار خواند و در این باره به گفت: من فکر می‌کنم نمایشگاه‌های تأثیرگذاری را در سال 96 از سوی موزه هنرهای معاصر شاهد بودیم که نمایشگاه علی‌اکبر صادقی و تونی کرگ بخشی از آن‌ها بود.

پهلوان تأکید کرد: فعالیت بخش‌هایی چون خانه هنرمندان و گالری‌های خصوصی در سال 96 رنگ و بوی خاصی به این سال بخشید به همین خاطر من فکر می‌کنم که سال گذشته برای هنرهای تجسمی کشور، سال پرباری بود.

او در خصوص برگزاری جایزه هنر معاصر ویستا توضیح داد و گفت: دومین جایزه هنر معاصر ویستا با تأکید بر ایده و خلاقیت توسط هنرمندان طی سال 96 برگزار شد. با توجه به اینکه جایزه هنر معاصر ویستا فراخوانی دو مرحله‌ای را شامل می‌شود که بخشی از آن گفت‌وگو با هنرمندان توسط هیئت داوران است، زمان و علاقه بسیاری برای آن صرف شد اما با تمام سختی‌ها رشد قابل توجهی را در آثار این دوره شاهد بودیم که یکی از موفقیت‌های ما در جایزه هنر معاصر ویستا به شمار می‌رود.

پهلوان درباره برگزاری سومین دوره از جایزه ویستا، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای سومین دوره از جایزه هنر معاصر ویستا انجام شده و وجوه تمایز آن را نیز مدنظر قرار داده‌ایم.

مدیر گالری ویستا، افزایش ارتباط مدیران مجموعه‌های فرهنگی با یکدیگر را امری مهم خواند و گفت: من همواره نگاهی مشارکتی داشته‌ام به همین خاطر فکر می‌کنم که اگر مدیران گالری و مراکز فرهنگی با یکدیگر بیشتر ارتباط داشته باشند و شاهد برنامه‌های مشترک بیشتری باشیم، رشد قابل توجهی را تجربه خواهیم کرد.

پهلوان ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید طرحی در بدنه دولت وجود دارد که بر مبنای آن نهادها و سازمان‌ها می‌توانند، با یک درصد بودجه خود به خرید آثار هنری بپردازند. بر همین مبنا نیز امیدوار هستیم که در سال پیش رو با حمایت نهادهایی چون سازمان میراث فرهنگی، دفتر هنرهای تجسمی، روسای موزه‌ها و سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد چنین اقدامی باشیم تا رشد و شکوفایی در بدنه اقتصاد هنر رخ دهد.

 

پریسا پهلوان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین