کد خبر: 19791 A

رویکرد یک گالری به هنرهای نوین / شلمان با هفته پرفورمنس سال 97 را آغاز می‌کند

رویکرد یک گالری به هنرهای نوین / شلمان با هفته پرفورمنس سال 97 را آغاز می‌کند

علی مزارعی گفت با انتشار فراخوان هفته پرفورمنس، گالری شلمان امسال به هنرهای نوین و مدرن خواهد پرداخت.

ایران آرت: علی مزارعی، مدیر گالری شلمان از اجرای هفته پرفورمنس در گالری شلمان خبر داد و در این باره گفت: قصد داریم که در سال پیش رو بیشتر بر هنرهای مدرن و نوین تمرکز داشته باشیم. به همین خاطر فراخوانی برای هفته پرفورمنس خواهیم داشت و طی آن این طرح را در سال 97 اجرا خواهیم کرد.

مدیر گالری شلمان تصریح کرد: بدیهی است که هنر و تداوم رویه آن کاملاً منوط به شرایط مردم است. مشکلات اقتصادی نخستین تأثیر خود را بر روی هنر خواهد داشت، زیرا عموماً این عرصه یک احتیاج مبرم نیست و به علایق انسان‌ها مربوط است؛ بنابراین با افزایش فشارهای اقتصادی اولویت‌های فرهنگی و هنری دچار افت خواهند شد.

مزارعی ادامه داد: باید در عرصه سیاست‌گذاری‌های فرهنگی بیشتر به جوان‌ترها و هنرمندان بااستعداد توجه کنیم زیرا بخش مهمی از این هنرمندان امکان استفاده از حمایت‌های دولتی را به دست نمی‌آورند.

او افزود: بخش مهمی از هنرمندان جوان و مستعد که در گالری‌ها نمایشگاه برگزار می‌کنند، مورد حمایت خاصی قرار نمی‌گیرند در حالی که با برنامه‌ریزی دقیق‌تر می‌توان برای خرید برخی آثار این هنرمندان جوان برنامه‌ریزی کرد تا نسلی شکوفاتر در عرصه هنر شاهد باشیم.

مدیر گالری شلمان تصریح کرد: بخش مهمی از جوانان هنرمند جامعه ما نیازمند حمایت و سرمایه‌گذاری هستند که البته با تخصیص درست بودجه از سوی دولت امکان ادامه مسیر و حمایت را دارا خواهند بود. سعی داریم که در سال آتی علاوه بر حمایت از جوانان امکان فعالیت هنرمندان جدی‌تر و باسابقه‌تر را نیز فراهم کنیم.

او ادامه داد: یکی از دلایل تمرکز گالری شلمان بر هنرمندان جوان این است که اغلب هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای جایگاه مورد نظر خود را در جامعه هنری به دست آورده‌اند این در حالی است که هنوز جوان‌ترها نیازمند حمایت و توجه هستند البته نباید در این مسیر از تأکید بر کیفیت آثار غافل شویم.

 

علی مزارعی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین