کد خبر: 19770 A

رزیتا شرف‌جهان: کیفیت به دنبال کمیت می‌آید / از افزایش تعداد گالری‌ها خرسند باشیم

رزیتا شرف‌جهان: کیفیت به دنبال کمیت می‌آید / از افزایش تعداد گالری‌ها خرسند باشیم

مدیر گالری طراحان آزاد عقیده دارد افزایش تعداد گالری‌های هنری، افزایش کیفیت آثار را به دنبال دارد.

 ایران آرت: رزیتا شرف‌جهان مدیر گالری طراحان آزاد درباره فعالیت‌های این گالری در سال 96 گفت: سال گذشته برای ما بسیار پر کار بود. نمایشگاه‌های خیلی خوبی برگزار کردیم و لطف مهم سال گذشته همکاری تنگاتنگ با شهرهای دیگر ایران بود.

این مدیر هنری گفت: 4 نمایشگاه در شیراز داشتیم و 2 نمایشگاه در اصفهان برگزار کردیم. متقابلا از هنرمندان شهرهای دیگر دعوت کردیم تا آثار خود را در گالری طراحان آزاد به نمایش بگذارند و کارهای بسیار قوی با ایده‌های بکری در این میان دیدیم.

او گفت: سال 96 نمایشگاه کارت پستال‌های بیش از صد هنرمند با عنوان «پشت‌نویسی» در گالری طراحان آزاد برگزار شد و پشت آنها توسط هنرمندان چند خطی خطاب به کسی که صاحب آن کارت می‌شود نوشته شده بود. هنرمندان مطرحی مانند فرح اصولی، فریدون آو، خسرو سینایی، جواد مجابی و... در این پروژه مشارکت داشتند.

او درباره دیگر فعالیت‌های طراحان آزاد گفت: بعضی هنرمندان ایرانی مقیم خارج از کشور هستند که تا به حال در ایران نمایشگاه نداشته‌اند و یا سالها از نمایشگاه آنها می‌گذرد. ما فرصتی برای آنان فراهم کردیم که آثار خود را به نمایش بگذارند تا مخاطبان با این هنرمندان که بسیار پیشرو هستند بهتر آشنا شوند.

شرف‌جهان توضیح داد: هنرمندان ثابت ما مثل حامد صحیحی، سمیرا اسکندرفر، معصومه مظفری و... امسال هم نمایشگاه خواهند داشت. اولین نمایشگاه خود را با آثار بهناز قاسمی که از هنرمندان مقیم خارج از ایران است و آثار او در موزه‌هایی مانند بریتیش میوزیوم نگهداری می‌شود آغاز کردیم.

رزیتا شرف‌جهان در پایان سخنش گفت: هر قدر از نظر کمیت رشد کنیم سرانجام به کیفیت می‌رسیم. کثرت هنرمندان و گالری‌ها باعث می‌شود در طول زمان تعدادی از آنها ریزش کنند و در نهایت آنها که قوی و جدی هستند، باقی بمانند و رقابتی در سطح بالاتر از نظر علمی و فرهنگی صورت بگیرد. برای همین باید از افزایش گالری‌ها خرسند باشیم.

 

رزیتا شرف جهان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین