کد خبر: 19767 A

بهنوش فروتن: دلیل رکود بازار هنر را باید در جای دیگری جست‌وجو کرد / حاشیه‌نشینی سگ در هنر ایران

بهنوش فروتن: دلیل رکود بازار هنر را باید در جای دیگری جست‌وجو کرد / حاشیه‌نشینی سگ در هنر ایران

سال گذشته تلاش‌مان را بیشتر کردیم اما بازخوردهای کمتری از مخاطبان گرفتیم.

ایران آرت: بهنوش فروتن، مدیر گالری شکوه، در گفت‌وگو با ایران‌آرت، سال گذشته را سالی نامناسب برای گالری خود عنوان کرد و گفت: سال گذشته تلاش‌مان را بیشتر کردیم اما بازخوردهای کمتری از مخاطبان گرفتیم.

وی افزود: اگر یکی از ملاک‌های مهم را «فروش» در نظر بگیریم، سال ۹۶ واقعا فروش کمتر شد. امیدوارم امسال بهتر باشد. ما به قدرت قبل تلاش می‌کنیم و سعی می‌کنیم رونق به هنرهای تجسمی برگردد ولی نمی‌توانیم نتیجه را پیش‌بینی کنیم.

او درباره دلیل کم شدن فروش گفت: خیلی مهم است که بدانیم، هنرمندان و آثار هنری در حوزه کاری ما، در سال‌های اخیر بسیار پیشرفت کرده‌اند. مشکل از آثار نیست. با اطمینان می‌گویم که کارهای حرفه‌ای‌تری خلق می‌شوند. علت این رکود را باید جای دیگری جست‌وجو کرد.

این هنرمند درباره نخستین نمایشگاه امسال گالری خود با نام «سگ» گفت: این نمایشگاه را با ترس و لرز راه انداختم. هرسال، نمایشگاهی با موضوع حیوان نماد آن سال برگزار می‌کنیم. امسال طبیعتا نوبت سگ بود ولی روی این حیوان حساسیت‌هایی وجود دارد که بعضی از دوستان به من گفتند، از آن صرف‌نظر کنم. ولی این بار واقعا برایم مهم بود که نمایشگاه راه بیفتد، حتی به قیمت ایجاد مشکلات ممیزی برای گالری شکوه.

فروتن در توضیح سخنش گفت: به هرحال در کشور ما قواعدی وجود دارد که باید رعایت شود. من مانده‌ام و می‌خواهم در کشورم کار کنم. برای همین لازم می‌دانم که خودم را با شرایط وفق دهم.

مدیر گالری شکوه ادامه داد: می‌خواستم اسم نمایشگاه را بگذارم «به‌نام سگ» ولی خیلی زود پشیمان شدم. چون نام پرشبهه‌ای بود. فکر می‌کنم اولین بار است که سگ به تنهایی موضوع نمایشگاهی در کشور ماست. این حیوان همیشه در آثار نقاشی، در حاشیه حیوانات دیگر مانند پرندگان و حتی گاو و گربه، قرار داشته و نگاه تخصصی به این سوژه مهم نشده است.

نمایشگاه سگ تا یازدهم اردیبهشت ماه در شکوه به تماشاست و علاقه‌مندان می توانند همه روز غیر از پنجشنبه‌ها از ساعت 17 تا 21 از این رویداد دیدن کنند.

نشانی گالری شکوه فرمانیه،اندرزگو،سلیمى شمالى،کوچه امیرنورى،شماره 19 است.

 

گالری شکوه بهنوش فروتن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین