کد خبر: 19760 A

روایت آقای شاعر از برپایی اولین نمایشگاهش / ناگهان تصمیم گرفتم نقاشی کنم

روایت آقای شاعر از برپایی اولین نمایشگاهش / ناگهان تصمیم گرفتم نقاشی کنم

شاعر و نویسنده پیشکسوت گفت: من خیلی زحمت کشیدم تا به سادگی رسیدم و زندگی ساده و بی‌حاشیه‌ای دارم. کار ساده کردن، سخت است.

ایران آرت: احمدرضا احمدی نامی آشنا در عرصه ادبیات است که می‌خواهد آثاری از نقاشی‌های خود را نیز به نمایش بگذارد؛ او درباره رجوعش به نقاشی می‌گوید این یک «تصمیم ناگهانی» بود.

احمدرضا احمدی، شاعر و نویسنده در گفت‌وگو با ایسنا، می‌گوید: (نقاشی کردن) خیلی تصمیم ناگهانی بود؛ به عمرم این کار را انجام نداده بودم. روزهای افسردگی من بود که هیچ کاری نمی‌کردم و غمگین بودم. دوستی دارم به نام ابوالفضل همتی آهویی که نقاش است و نقاشی یکی از کتاب‌های من را بر عهده داشت، در آن دوران او از من خواست به آتلیه‌اش بروم. همین‌طور شوخی شوخی به آتلیه او می‌رفتم بعد از من خواست قلم‌مو و رنگ و کاغذ بخرم.

او ادامه می دهد: او به من یاد داد برای نقاشی چه کار باید انجام بدهم که بعد کم کم این کار برایم جدی شد تا جایی که ۴۰- ۵۰ اثر کشیدم. یک بار خانمی از یک گالری آثار را دید و گفت نمی‌توانند آن‌ها را به نمایش بگذارند. من نیز آن‌ها را رها کردم.

احمدی درباره این نمایشگاه با نام «هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود» اظهار می‌کند: این اواخر یکی از دوستان دخترم برای دیدن آثار آمد و به ما گفت آن‌ها را نمایش بدهیم. بعد شروع به جمع‌آوری و قاب کردن آثار کردند. دوسال پیش بود که نقاشی را آغاز کردم ( سال ۹۵-۹۴)، در این میان 40 اثر که بیشتر آن آبرنگ است برای این نمایشگاه انتخاب شده است.

این شاعر اضافه می‌کند: رمان نوشتن من نیز اینگونه آغاز شد. یعنی ناگهان تصمیم گرفتم این کار را انجام بدهم. منتظر هستم ببینم عکس‌العمل نسبت به این آثار نقاشی چیست. البته من دیگر نقاشی کشیدن را ادامه ندادم و به نوشتن یک کتاب شعر مشغول شدم.

او درباره ویژگی آثار نقاشی‌اش و ارتباط آن‌ها با طبع شاعری‌اش می‌گوید: اگر به نقاشی‌ها نگاه کنید آن‌ها را خیلی ساده می‌بینید. کار عجیب و غریبی در آن‌ها انجام ندادم. این آثار مانند نقاشی‌های من ساده هستند. می‌خواستم این تجربه را نیز داشته باشم. من خیلی زحمت کشیدم تا به سادگی رسیدم و زندگی ساده و بی‌حاشیه‌ای دارم. کار ساده کردن، سخت است.

احمدرضا احمدی هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین