کد خبر: 19505 A

لئوناردو داوینچی هنوز کشف می‌شود / نقاشی 500 ساله به آقای هنر نسبت داده شد / عکس

لئوناردو داوینچی هنوز کشف می‌شود / نقاشی 500 ساله به آقای هنر نسبت داده شد / عکس

نقاشی جدیدی کشف شده که یافته‌ها، بخش‌هایی از آن امضای نقاش نامدار ایتالیایی را بر خود دارد.

ایران آرت: ابلویی کوچک از دوران رنسانس که متعلق به موزه‌ای در آمریکاست و در دو دهه اخیر هرگز به نمایش عمومی درنیامده، به احتمال فراوان یکی از آثار دوران کارآموزی لئوناردو داوینچی است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، این تابلو موسوم به «معجزه سن دوناتو از آرتسو» که بین سال‌های 1475 تا 1485 خلق شده، در موزه هنر وُستر در ماساچوستس قرار دارد و تصور می‌شد کار هنرمندی نه‌چندان سرشناس از اهالی فلورانس به نام لورنزو دی‌کردی باشد اما بر اساس یافته‌های لارنس کانتر، موزه‌دار ارشد دانشگاه ییل بخش‌هایی از آن بی‌تردید کار داوینچی است و امضای نقاش نامدار ایتالیایی را بر خود دارد.

297_mu_jd_leonardo_miracleofsaintdonatus_2

ابعاد «معجزه سن دوناتو از آرتسو» 166 در 335 میلی‌متر است و اختصاصا برای کلیسای جامع پیستویا در توسکانی خلق شده بود. به گفته کانتر، دست‌کم نیمی از نقاشی کار داوینچی بوده و از آنجا که استاد بی‌بدیل هنر دوره رنسانس هنگام کشیدن تابلو هنوز تا رسیدن به مقام استادی و پختگی راهی دراز پیش رو داشته، برخی می‌پندارند همه نقاشی را دی‌کردی کشیده است. لئوناردو و لورنزو تابلو را به یاد اسقف دوناتو دی‌مدیچی خلق کرده بودند.

این دو هنرمند جوان که دوران کارآموزی را در کارگاه آندریا دل‌وروکو در فلورانس می‌گذراندند، دست‌کم هفت تابلوی دیگر با همکاری هم کشیده‌اند و این تابلوها امروز در گوشه و کنار دنیا نگهداری می‌شود. «معجزه سن دوناتو از آرتسو» در نمایشگاه تابستانی دانشگاه ییل با نام «لئوناردو: کشف‌هایی از استودیو وروکو» به نمایش درمی‌آید.

نقاشی لئوناردو داوینچی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین