کد خبر: 19080 A

بلیت ۱۷۲ هزار تومانی برای دیدن آثار نقاش معروف

بلیت ۱۷۲ هزار تومانی برای دیدن آثار نقاش معروف

بازدیدکنندگان نشنال گالری لندن برای دیدن آثار کلود مونه باید 22 پوند بپردازند.

ایران آرت: مدیران نشنال گالری لندن برای نخستین بار قیمت بلیت ورودی را به بیش از ۲۰ پوند افزایش دادند و دوستداران آثار کلود مونه برای دیدن نمایشگاه او باید ۲۲ پوند (بیش از ۱۷۲ هزار تومان به قیمت عصر یکشنبه) در روزهای آخر هفته بپردازند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، گابریل فینالدی، مدیر نشنال گالری با پذیرفتن این نکته که قیمت بلیت‌های این گالری معتبر برای علاقه‌مندان بالاست، دلیل آن را برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ دانست. او روز جمعه به برنامه امروز رادیو بی‌بی‌سی4 گفت: «می‌دانم که بازدید از نشنال گالری گران است اما نمی‌توانیم آن را رایگان اعلام کنیم، چون سیاست ما برای نمایشگاه‌های بزرگ این نیست. البته که ما در نشنال گالری نمایشگاه رایگان هم برگزار می‌کنیم.»

فینالدی با اشاره به عرضه بلیت‌های ارزان‌تر برای بازدیدکنندگان صبحگاهی افزود: «نمایشگاه آثار مونه ارزش پرداختن 22 پوند را دارد. اینجا نقاشی‌هایی هست که پیش‌تر هرگز به نمایش عمومی درنیامده است؛ آثاری که دیدن‌شان در موقعیت‌های دیگر بسیار سخت و در مواردی غیرممکن است. آوردن این نقاشی‌های به گالری و قرار دادن آنها در نمایشگاه برای عموم مردم بسیار جذاب خواهد بود.»

از سوی دیگر، تام واتسن که نماینده حزب کارگر و وزیر فرهنگ در سایه در دولت بریتانیاست افزایش بی‌سابقه قیمت بلیت نشنال گالری را نتیجه کاهش بسیار زیاد بودجه فرهنگی در هشت سال گذشته دانسته و گفته است: «بلیت‌های گران باعث می‌شود برخی مردم به نمایشگاه‌ها و آثار هنری دسترسی نداشته باشند. مدیران گالری‌ها باید میان تلاش برای بالا بردن دریافتی‌های خود و نیاز مردم به دسترسی بیشتر به آثار هنری تعادل ایجاد کنند.»

هزینه بازدید از نمایشگاه «مونه و معماری» در روزهای عادی هفته 20 پوند و در روزهای تعطیل پایان هفته 22 پوند است. نشنال نخستین گالری در بریتانیا نیست که از مرز 20 پوند ورودی فراتر می‌رود. تیت مدرن برای نمایشگاه «پیکاسو 1932: عشق، شهرت، تراژدی» 22 پوند ورودی از بزرگسالان دریافت کرد و سال گذشته موزه ویکتوریا اند آلبرت برای نمایشگاه پینک فلوید 24 پوند ورودی در آخر هفته و 30 پوند برای روزهای پایانی در نظر گرفت.

بودجه شورای هنر انگلیس از سال 2010 حدود 30 درصد کاهش یافته و در پی آن برخی موسسه‌های فرهنگی و هنری برای کسب درآمد به روش‌هایی چون افزایش هزینه بلیت روی آورده‌اند. هزینه مدیریت 2600 موسسه عمومی در بریتانیا حدود 844 میلیون پوند در سال است که نسبت به یک دهه پیش رقمی در حدود 100 میلیون دلار کاهش یافته است.

کلود مونه نشنال گالری لندن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین