کد خبر: 18578 A

حراج تابلوی غارت شده توسط نازی‌ها در نیویورک / عکس

حراج تابلوی غارت شده توسط نازی‌ها در نیویورک / عکس

اثر لوکاس کراناخ پدر در حراج خانه کریستی در نیویورک به حراج گذاشته خواهد شد.

ایران آرت: یک تابلوی نقاشی که حدود ۸۰ سال پیش توسط آلمان نازی مصادره شده بود، به وارثان اصلی آن بازگردانده شد. تابلو یک پرتره رنسانس است که از ملکی در هلند مفقود شده بود اما سال پیش پیدا شد و قرار است ماه آینده در نیویورک توسط حراج‌خانه کریستی به فروش گذاشته شود.

این اثر از هنرمند آلمانی، «لوکاس کراناخ پدر» متعلق به «فریتز گاتمن» بود که کلکسیون بزرگی از آثار هنری در هلند داشت. او و همسرش در آشویتس کشته شدند و نازیها تمامی آثار هنری کلکسیون آنها را غارت کردند.

بعد از جنگ جهانی دوم پسر این زوج در جستجوی این تابلو بود که گرانبها ترین اثر کلکسیون بود. بعد از دهه ها جستجو نوه آن خانواده، «سایمون گودمن» می گوید نام آن تابلو را در فهرست آثاری که خود هیتلر مالک شده بود، پیدا کرد و بعد از آن هیچ رد پایی از آن نبود.

اما سال پیش خانواده ای که این تابلو را داشتند، با حراج‌خانه کریستیز تماس گرفتند تا مطمئن شوند این تابلو پیش از جنگ متعلق به چه کسی بوده است.

سایمون گودمن در حال حاضر در لس آنجلس زندگی می کند و پیدا شدن تابلو را مدیون کتابی که نوشت می داند.

کتاب «ساعت اورفئوس» روایت جستجوی او برای آثار هنری پدربزرگ و مادر بزرگش است. گویا کسانی که این تابلو را در دست داشتند، اتفاقی این کتاب را دیده اند.

DYz-dsYVAAEIdV3

گودمن حال ۷۰ سال دارد. او بعد از اینکه پدر بزرگ و مادر بزرگش کشته شده بودند در لندن به دنیا آمد و می گوید از طریق این آثار هنری با خانواده ای که هرگز نمی شناخت، آشنا می شود.

حدود یک سوم آن کلکسیون دوباره به دست مالکان اصلی خود آمده است و سایمون گومن همچنان به جستجوی خود ادامه خواهد داد.

تابلوی پیدا شده ۱۹ آوریل به فروش گذاشته می شود و انتظار می رود بین یک تا دو میلیون دلار فروش برود.

لوکاس کراناخ پدر فریتز گاتمن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین