کد خبر: 1837 A

32 افتتاحیه امروز و فردای نگارخانه تهران/ جمع سینمایی ها در گالری ها جمع است.

32 افتتاحیه امروز و فردای نگارخانه تهران/ جمع سینمایی ها در گالری ها جمع است.

گالری‌های پایتخت در حالی نمایشگاه های خود را تازه می کنند که این آخرین رویداد شان در سال 1395 محسوب می شود.

ایران‌آرت:    در آخرین آدینه بهمن‌‍ماه هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی در گالری‌های تهران حاضر شده‌اند تا عکس‎ها، آثار حجمی و نقاشی‌های خود را در معرض دید علاقه‌مندان به هنر قرار دهند. این هفته، با 32 افتتاحیه، گالری‌های تهران میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی هستند.در این میان بهاره افشاری پای خیلی از سینماگران را به گالری ها باز می کند و به موازاتش حجت شکیبا که نقاش فیلم های زنده یاد حاتمی بوده در سوی دیگر شهر سینما و نقاشی را به شکل دیگری پیوند می زند. 

آ: "طراح ستاره‌دار" مروری بر آثار آراپیک باغداساریان به کوشش امیر اثباتی، آرش تنهایی، امیر سقراطی و نمایش آثاری از امیر اثباتی، مصطفی اسداللهی، محمدعلی بنی‌اسدی، ابراهیم حقیقی، علی خسروی، مصطفی رمضانی، جمشید سماواتیان، داوود شهیدی، کیومرث کیاست، نعمت لاله‌ای، علی‌اصغر محتاج، مهنوش مشیری، معصومه مظفری، مسعود مهرابی 29 بهمن تا 10 اسفندماه در خیابان کریم‌خان، خیابان شهید عضدی، کوچه اردشیر ارشد، پلاک 7 برگزار می‌شود.

اُ: "هزار دستان"، نمایش سه پروژه‌ بین‌المللی تبادل چاپ است که از 29 بهمن تا 4 اسفند در گالری اُ به نشانی خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو،‌ پلاک 46 ، گالری اُ برپا خواهد شد.

آتبین: طاهره افضلی نقاشی‌های خود را با عنوان "باغ بلور" 29 بهمن تا 11 اسفند در گالری آتبین واقع در خیابان ولی‌عصر قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک 42 به نمایش در می‌آورد.

آرت سنتر باغ: نمایشگاه مروری بر آثار پیشگامان هنر نوین ایران با ارائه آثاری از محمد علی ترقی جاه از 30  بهمن تا 10 اسفند ماه در آرت سنتر باغ واقع در بلوار  اندرزگو ، خیابان سلیمی شمالی ، باغ انجمن خوشنویسان ایران برگزار می‌شود.

آریانا: نمایشگاه ویدئو ها و هنر مفهومی "بهاره افشاری" با عنوان "دچار" از 29 بهمن تا 6 اسفند در الهیه، انتهای خیابان مریم شرقی، ابتدای خیابان فرشته (شهید فیاضی)، شماره 99 میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.او ویدئو هایی ساخته که در آنها مهران مدیری، رضا کیانیان... بسیار چهره های شناخته شده حضور دارند و تن به چالش دچار بهاره داده اند. 

پردیس ملت: نمایشگاه فروش سالانه انجمن نقاشان ایران از 29 بهمن تا 13 اسفند در تهران ،خیابان ولیعصر، بزرگراه نیایش، روبروی کردستان برپاست.

پروژه‌های آران: آثار نقاشی و چیدمان‌های هما امامی با عنوان "حیات باغ" 29 بهمن تا 16 اسفند در گالری پروژه‌های آران واقع در خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک 5، ورودی حیاط به نمایش در می‌آید.

پلتفرم 28: "خط صبح"، پروژه‌اى است آزمایشى که توسط "متیو ریچى"، هنرمند انگلیسى، و با همکارى شرکت معمارى "آراندا/لَش" و بخش هندسه پیشرفته در شرکت طراحى سازه "اَراپ" طراحى شده است. که قرار است از 29 بهمن تا 13 اسفند در خیابان انقلاب. دروازه دولت. خیابان خاقانی. پلاک ۲۸ به نمایش در بیاید.

ترانه باران: نمایشگاه "شبانه‌های زرین"  آثار عباس رحیمی است که از 29 بهمن تا 8 اسفند در گالری ترانه باران واقع خیابان شریعتی، پل رومی، خیابان شریفی‌منش، نبش کوچه لادن پلاک27، واحد22 برگزار می‌شود.

تِم:  "نمایشگاه سالانه آکادمی عکاسی هنرهای معاصر" امسال در دو بخش "نگاه ویژه" و "تبلیغات" در گالری تِم برگزار می‌شود. عکس‌های بخش نگاه ویژه از تاریخ جمعه 29 بهمن تا 5 اسفند و بخش تبلیغات از 6 تا 15 اسفند 95 در خیابان کریم‌خان زند، نجات الهی شمالی، کوچه زبرجد، پلاک 10 به نمایش در می‌آید.

ثالث: سروش میلانی زاده همزمان با سالگرد تاسیس گالری ثالث نمایشگاهی با عنوان "از کجا تا کجا" را برگزار می‌کند که از 29 بهمن تا 12 اسفند برقرار است.گالری ثالث در خیابان کریم‌خان، بین خیابان‌های ماهشهر و ایرانشهر پلاک 148 واقع است. 

دلگشا: نقاشی‌های مهسا محمدی با عنوان "رویای مردگان" 29 بهمن تا 17 اسفند در گالری دلگشا واقع در خیابان کریم‌خان. خیابان ایرانشهر. کوچه مهاجر، پلاک 30 به تماشا در می‌آید.

دنا: نمایشگاه گروهی زیورآلات با عنوان "شبیه هیچ‌کس" 29 بهمن تا 4 اسفند در گالری دنا به نشانی خیابان طالقانی، سپهبد قرنی، کوچه سوسن، پلاک۴ ادامه خواهد داشت.

راه ابریشم(پارک لاله): "تهران و آن‌سوتر" نمایشگاه گروهی عکس دانشجویان دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران است که 29 بهمن تا 9 اسفند در بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک 210 برپاست.

سایه: "جاذبه" نمایشگاه مجسمه‌های لاله بندانی است که از 29 بهمن تا 4 اسفند در گالری سایه واقع در نیاوران، خیابان جمشیدیه (فیضیه)، خیابان امیدوار، کوچه آقاخانی، پلاک 3 برپاست.

سهراب: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان "کجا بود آن جهان" 29 بهمن تا 11 اسفند در نگارخانه سهراب واقع در خیابان سمیه، قبل از رامسر، شماره ۱۴۲ برپاست.

سیحون: نمایشگاه نقاشی‌های رحیم مولائیان با عنوان  "آشکارگی جوهر تن" از 29 بهمن تا 11 اسفند در گالری سیحون واقع در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 به نمایش در می‌آید.

سیحون دو: زیورآلات الهام علیرضایی با عنوان "این روزها" از 29 بهمن تا 4 اسفند در گالری سیحون دو واقع در خیابان مقدس اردبیلی، خیابان پسیان، خیابان سینایی، پلاک24 میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

شکوه: نمایشگاه نقاشی مینا و حجت شکیبا 29 بهمن تا 4 اسفند در گالری شکوه به نمایش در می‌آید. نام حجت شکیبا با سریال هزار دستان و فیلم کمال الملک زنده یاد علی حاتمی پیوند خورده و پلان دیگری از حضور سینماگران در این هفته گالری گردی ست؛  علاقمندان می‌توانند از ساعت 16 تا 20 از این آثار درخیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه سلیمی شمالی، کوچه امیرنوری، شماره 19  گالری شکوه دیدن نمایند.

فردا: گالری فردا در این هفته نقاشی‌های لادن مشیر فاطمی را  در نمایشگاهی تحت عنوان "خالق عشق" روی دیوار خواهد برد. این نمایشگاه از 29 بهمن‌ماه تا 5 اسفند در گالری فردا برپا خواهد بود و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت 16 تا 20 به گالری فردا واقع در خیابان کریم‌خان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6، پلاک دو واحد 2 مراجعه کنند. 

فصیحی هرندی: عکس‌های فرشید آذرنگ با عنوان "از تهران / منظره‌ی شهری" از 29 بهمن تا 6 اسفند در دروس، خیابان وارسته، کوچه مشایخی، پلاک 11  به نمایش در می‌آید.

لاله: ششمین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران از 29 بهمن تا 27 اسفند از ساعت 9 تا 13 و 14 تا 19 به استثنای ایام تعطیل در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله دایر خواهد بود.

نات: الهام زارع نمایشگاه نقاشی‌های خود با عنوان "هستن بسوی مرگ" را از 29 بهمن تا 7 اسفند در خیابان قائم‌مقام‌فراهانی، پایین‌تر از خیابان استاد‌مطهری، کوچه شبنم، پلاک 3 به نمایش در می آورد.

نگارخانه کبیری: نگارخانه کبیری نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان "فراتر از یک قاب" را با ارائه آثاری از فریبا لوایی، علیرضا تیرانداز، پرستو شهبازی، طناز میرکریمی، حنانه نیک‌سیرت، فاطمه فرمندی، آسیه شه‌رستمی، احمد باقری، زهره اعرابی، المیرا شیرگیر، بهناز معتمدی، فریبا امامی، فریده هوشنگ‌پور، فائقه حاجی کریمی، نگین نرگسیان، زهرا زارعی، سوسن صادقی، شبنم پورغلامعلی، مرجان خداوردی، مرضیه اصلانی، حمیده ثامنی خواه، مهتاب شمیسا، فرحناز قلی‌زاده، کژال رشیدی، نسرین علائمی، حدیثه رسول‌زاده، آیدا قهرمانی، ناهید شروعی، ایمان شاهمرادی، مهران یوسفی و اکبر اکبری از 29 بهمن تا 4 اسفند در خیابان دیباجی جنوبی، بالاتر از پارک ارغوان، پلاک 60 به نمایش در می‌آورد.

نگر:  نمایشگاه یک سالگی گالری نگر با ارائه آثاری از پیشگامان عرصه نقاشی و هنرمندان جوان کشور در عرصه‌های مختلف تجسمی با عنوان "قرمز" 29 بهمن تا 8 اسفند در قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارارم، پلاک 33، زنگ سوم به نمایش در می‌آید.

نیوان: نمایشگاه  گروه آبرنگ که نرگس عدیلی‌پور آن را گردآوری کرده است از 29 بهمن تا 6 اسفند در خیابان کلاهدوز، خیابان یارمحمدی، کوچه طالقانی، پلاک 10، طبقه همکف برقرار است.

والی: نمایشگاه عکس‌های امیر مکبر با عنوان "زیر پوست بازار" از 29 بهمن تا 20 اسفند در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک 72 به نمایش در می‌آید.

هپتا: نمایشگاه "پساسنت" مجموعه‌ای از نقاشی‌های روح‌الله دلخانی روز جمعه 29 بهمن در گالری هپتا به نمایش درمی‌آید و تا چهارشنبه 11 اسفند هر روز از ساعت 16 تا 20 پذیرای بازدیدکنندگان است. گالری هپتا در خیابان کریم‌خان زند، خیابان ایرانشهر، ضلع غربی پارک هنرمندان، بعد از خیابان شاداب بن‌بست نیکو‌شهر، شماره 3، طبقه همکف واقع شده است.

هفت ثمر: نمایشگاه طراحی‌های سعید درخشان زنگنه جمعه این هفته 29 بهمن ماه در گالری هفت‌ثمر افتتاح می‌شود و تا 4 اسفندماه ماه در خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره ۸  ادامه دارد.

هما: نمایشگاه نقاشی‌های حسین تمجید با عنوان "بعضی وقت‌ها ، بعضی مردم" 29 بهمن تا 17 اسفند در گالری هما واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد یک برقرار است.

هوم: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان "جنس دوم" از 29 بهمن تا 20 اسفند در گالری هوم واقع در خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان چهارم، شماره2، طبقه اول برگزار می شود.

 

ادامه نمایشگاه های پیشین:

الهه: نمایشگاه نقاشی‌های شهره قنبری با نام "حاجی فیروز" تا 4 اسفند در گالری الهه واقع در بلوار آفریقا، انتهای خیابان گلفام، خیابان نازنین، بن بست امینی، پلاک 3 میزبان علاقمندان به هنر است.

شهریور: نمایشگاه آثار قاسم حاجی‌زاده، درباره صادق هدایت جمعه 22 بهمن در گالری شهریور افتتاح شد. این نمایشگاه شامل ۱۸ نقاشی و ۱۲۲ اثر نقاشی برروی کاشی با سوژه صادق هدایت است که هنرمند طی سالیان گذشته با موضوع هدایت و بوف کور کار کرده است. هم‌زمانی نمایشگاه با ۸۰ سالگی نگارش رمان "بوف کور" به این نمایشگاه حال و هوای دیگری بخشیده است. نمایشگاه صادق هدایت تا 20 اسفند دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان الهیه، خیابان خزر شمالی، بن بست هرمز، شماره 9 مراجعه کنند.

شیرین: نمایشگاه طراحی‌های داریوش قره‌زاد با عنوان "روزانه"جمعه 22 بهمن افتتاح شد و تا 4 اسفند در گالری شیرین ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه ۱۳، شماره ۵۵، گالری شیرین مراجعه کنند.

شیرین دو: نمایشگاه عکس‌های جمشید بایرامی با عنوان "آیینه من باش" تا 4 اسفند در گالری شیرین برپاست.

مهروا: نمایشگاه نقاشی‌های ماهان  مومنی و مهرنوش سنقری با عنوان "دوئت" تا 2 اسفند در خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، شماره 38 گالری مهروا به نمایش در می‌آید.

ویستا: نمایشگاه مروری بر دو دوره کار چاپ دستی و مجسمه‌های چوبی ثمیلا امیرابراهیمی همزمان با رونمایی کتابی از این مجموعه آثار تحت عنوان "باستانی‌ها" با پیش‌گفتار هنریک مجنونیان تا 13 اسفند ماه در خیابان مطهری، خیابان میرعماد ، کوچه دوازدهم، پلاک11 برقرار است.

آب /‌ انبار:  نمایشگاه انفرادی چیدمان‌های "دیوید بچلر" با عنوان رنگ‌شناسی تا 13 اسفند در گالری آب /انبار واقع در خیابان انقلاب، دروازه دولت، خیابان خاقانی، کوچه روشن‌منش، پلاک 2 برگزار می‌شود.

زیر زمین دستان: آثار نقاشی نریمان فرخی با عنوان "سیاه زرد" تا 11 اسفند به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک 66 به نمایش در می‌آید.

ماه مهر: "منظره‌سرایی" نمایشگاه نقاشی نوگرای ایران با ارائه آثاری از سهراب سپهری، ابوالقاسم سعیدی، بهجت صدر، ناصر عصار، حسین کاظمی و منوچهر یکتایی تا 20 اسفند در خیابان آفریقا، کوچه نیلوفر، پلاک 7 دایر است.

ماه: نمایشگاه گروهی‌ طراحی با ارائه آثاری از واحد خاکدان، قاسم حاجی‌زاده، احمد مرشدلو، هاوار امینی، بهمن محمدی، حسین چراغچی، دنیا رستمی، رضا پناهی، زهرا شفیع، زهرا عیشی، سلغز پزشکیان، سوده داود، شاهو بابایی، عسل پیروی، عسل فلاح، علی رستگار، علیرضا جدی، علیرضا دیانی، علی سلطانی، علی علوی، فرزانه حسینی، محسن فولادپور، محمد رحیمی، مرتضی یزدانی، مرجان مرتضوی، مهرداد لرپور، مهدی فاتحی، مهدی فرهادیان، مهرداد خطایی، نازنین اصغرزاده و نزار موسوی‌نیا تا 2 اسفند، در خیابان افریقا، کوچه گلستان، شماره 26 ادامه دارد.

هور: نمایشگاه نقاشی‌های علی گلستانه تا 2 اسفند در نگار خانه هور واقع در خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره 122 دایر است.

 

 

 

 

نمایشگاه گالری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین