کد خبر: 17839 A

یادداشت سردبیر/ گره‌هاى غریب / سر ظریف در تهران شلوغ‌تر از لوزان است!

یادداشت سردبیر/ گره‌هاى غریب / سر ظریف در تهران شلوغ‌تر از لوزان است!

حسین عبدالهاشم‌پور: آیا مى‌توان در عرصه داخلى و در برابر گره‌هایى که در برخى دولت‌ها کلا نیست و در برخى دولت‌ها به گره‌هاى کورى بدل مى‌شود از تاکتیک مذاکره بهره جست؟

ایران آرت: هیچکس مثل مردم ایران، طعم تلخ تحریم‌ها را با همه وجودش احساس نکرده است؛ از همین روست که بیش از هر کسى، مردم کوچه و خیابان از افق‌هاى امیدبخش در مذاکرات هسته‌اى خوشحال‌اند و لبخند گم شده‌شان را این روزها مى‌توانى گوشه لبان‌شان ببینى؛ خواه کمرنگ، خواه با تردید.

٢- در عین حال، ایران این روزها، ایران کم سابقه‌اى است؛ ایرانى امروز، شاید بى‌اعصاب ترین ایرانى همه اعصار است؛ این را مى‌توان هر ساعتى، لا به لاى ترافیک شبانه روزى همه اقلیم ایران محک زد؛ در چنین هنگامه‌اى وقتى عنوان معاصر " مذاکره " و راهکار گفتگو، امیدها را زنده مى‌کند، قدر و منزلت این معنا دوچندان مى‌شود، پیداست ضمیر صلح دوست ایرانى حتى در سخت‌ترین روزگار هم زنده و بیدار است. در عین حال البته این مهم را هم به ذهن مى‌آورد که کاش در عرصه داخلى و در برابر گره‌هایى که در برخى دولت‌ها کلا نیست و در برخى دولت‌ها به گره‌هاى کورى بدل مى‌شود از همین تاکتیک بهره جست و به ساحل آرامش رسید.

٣- نمونه‌هاى شاخص گره‌هاى کور را سال پیش در همین ستون بارها با هم مرور کردیم: گره‌هایى غریب که در سراسر دنیا اگر نه نایاب، حتما کمیاب‌اند: اجراى یک کنسرت، نوازندگى یک زن، سیاه نمایى یک فیلم، خطرناک دانستن یک کتاب...

فقط امیدوارم براى مذاکره در عرصه فرهنگ و هنر، نیازى به جناب محمد جواد ظریف نباشد زیرا این سان که از اخبار برمى‌آید ایشان در تهران براى متقاعد کردن اقلیتى که تریبون‌هاى خاص دارند سرشان از لوزان هم شلوغ‌تر است.

این یادداشت امروز سه شنبه ١٨ فروردین در صفحه ١٤ روزنامه شرق به چاپ رسیده است.

 

ترافیک دولت ذهن فرهنگ و هنر مردم ایران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین