کد خبر: 17813 A

وقتی باد سوژه خانم عکاس می‌شود / گالری ایوان میزبان رویای اسب‌ها

وقتی باد سوژه خانم عکاس می‌شود /  گالری ایوان میزبان رویای اسب‌ها

نمایشگاه عکس یاسمین اشکبوس این روزها در گالری ایوان برپاست.

ایران آرت: نمایشگاه عکس‌های یاسمین اشکبوس با عنوان "چیزی شبیه یک رویا" روز جمعه 11 اسفندماه با نمایش 14 عکس سیاه و سفید در گالری ایوان افتتاح شد. در این نمایشگاه تصاویری به نمایش درآمده است که سوژه همه آنها اسب است. اشکبوس با عکاسی کردن از اسب‌های درحال حرکت تصاویری به وجود آورده است که گاه با دور شدن از فرم اصلی بدن اسب، به ایجاد تصاویری فرا واقعی منجر شده است. در قاب‌های بزرگ روی دیوار گاه یک اسب به تنهایی دیده می‌شود و گاه عبور تعداد زیادی از آنها از جلوی دوربین باعث ایجاد لکه‌های سیاه بر روی سفیدی زمینه شده است.

بزرگی ابعاد آثار، حذف هرگونه فرم یا شیئ دیگر و حضور مفرد اسب بر روی زمینه سفید باعث می‌شود بیننده تحت تاثیر شکوه و عظمت اسب‌ها قرار بگیرد. در طبقه پایین گالری هم ویدئویی پخش می‌شود که حرکت اسب‌ها را به گونه‌ای دیگر به نمایش می‌گذارد. تلفیق چند تصویر و استفاده از جلوه‌های ویژه کامپیوتری، تصاویری متفاوت ازعکس‌ها را به وجود آورده است که این بار رنگ هم در آنها نقش مهمی دارد.

اشکبوس درباره شکل‌گیری این مجموعه گفت: سوژه آثار من اسب‌های در حال حرکت هستند اما زمانی که مخاطب به آنها نگاه می‌کند احساس می‌کند با نقاشی مواجه شده است و تاش‌های قلم را در آنها می‌بیند. ابعاد آثار بزرگ هستند تا هیبت و بزرگی اسب را برای مخاطب بازنمایی کند و قدرت او را تداعی کند.

اشکبوس افزود: به جز اسب‌ها، پیش از این هم مجموعه‌هایی از سوژه‌های در حال حرکت مانند پرنده، ماهی و... عکاسی کرده بودم. برای این کار از تکنیک bulb photography استفاده می‌کنم وعلاقه زیادی به این تکنیک دارم. عکاسی از سوژه های در حال حرکت باعث ایجاد تصاویری غیر معمول می‌شود و بازی با رنگ به نتیجه‌ای می‌رسد که برایم جذاب است.

گفتنی است نمایشگاه " چیزی شبیه یک رویا " تا 25 اسفند ماه ۱۳۹۶ در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برقرار است. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ١۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند. کلیه فروش حاصل از این نمایشگاه به کودکان زلزله زده کرمانشاه اهدا خواهد شد. گالری ایوان در نمایشگاه‌های قبلی سهم خود از فروش آثار هنری را به خیریه‌های محک، ماموت، نیکان، کمک، دهش‌پور، انجمن حمایت از کودکان کار، مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه و بنیاد کودک اهدا کرده بود.     

 

گالری ایوان یاسمین اشکبوس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین