کد خبر: 1779 A

گفتگو با خالق سنگ قبری برای تهران

گفتگو با خالق سنگ قبری برای تهران

ایران آرت : علی رضا ذاکری از تهران که با اثری تحت عنوان "آب مُرد" در بخش چیدمان نهمین جشنواره تجسمی فجر حضور دارد، درباره با این اثر گفت: این اثر که به عنوان یک اثر عکاسی با هنر چیدمان تلفیق شده اولین اثری است که در حوزه هنر نو یا  بینارشته‌ای از من منتشر شده است.

این هنرمند که به گفته خودش 30 سال است که به کار عکاسی مشغول است، خاطرنشان کرد: ایده این اثر از کاریکاتور گرفته شده و به شکل عکاسی و چیدمان نمود پیدا کرده است.

ذاکری با اشاره به موضوع این اثر بیان کرد: من در این اثر به موضوع  آب پرداخته‌ام چون آب موضوعی است که در سرزمین ایران و فرهنگ دینی ما اهمیت فراوانی دارد اما متاسفانه ما امروز این عنصر ارزشمند که مایه پاکی و طهارت است را به راحتی به فاضلاب تبدیل می‌کنیم و بدون هیچ ملاحظه‌ای آبی که می‌تواند نجات‌بخش و روشنی‌بخش باشد را به راحتی هدر می‌دهیم و این رفتار اصراف‌کارانه و قدرنشناسانه نه تنها در مورد آب بلکه در مورد سایر نعمات و امکانات خدادای رواج پیدا کرده است.

آثار+چیدمانی+جشنواره+تجسمی+فجر+در+موزه+هنرهای+معاصر+تهران

او ادامه داد: من قصد داشتم تا در این اثر مخاطب خود را به یک موضوع روزمره که هر روز با آن برخورد دارد ارجاع دهم؛ به این ترتیب استعاره‌ای از زندگی واقعی را به تصویر کشیدم با این تأویل که چگونه می‌توان  به راحتی مایه حیات را به قتل رساند بی‌آنکه برای آن سوگواری کرد.

نهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تا 30 بهمن‌ماه در موزه هنرهای معاصر تهران میزبان علاقمندان به هنر است.

 

 

موزه هنرهای معاصر تهران علی رضا ذاکری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین