کد خبر: 17701 A

حامده مشیتی از نمایشگاه "خط‌کشان" در گالری والی می‌گوید

هنرمندی که با کهکشان‌ها عشق را روایت می‌کند

هنرمندی که با کهکشان‌ها عشق را روایت می‌کند

دومین نمایشگاه انفرادی حامده مشیتی با عنوان "خط‌کشان" تا 20 اسفندماه در گالری والی برپاست.

ایران آرت: حامده مشیتی ایده برگزاری نمایشگاه "خط‌کشان" را مربوط به موضوع کهکشان دانست و در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: عشق قوه محرکه همه کائنات است که در همه اجزای هستی جاری است. از نظر من اتصال به چرخه هستی و عشق ورزیدن به ابدیت لایتناهی راه رستگاری و نجات انسان است.

او افزود: تلاش من بر این است که به نوعی با کائنات هماهنگ شوم و بر همین اساس به این تنها دلیل انسجام متصل شدم، زیرا فاصله میان جهان و جانِ جهان است که سبب می‌شود، انسان حضور خود را در کائنات تجربه کند.

این هنرمند تصریح کرد: آثار خود من، اعوجاج‌های تاریک ناخودآگاه‌ام است که سعی در رسیدن به خودآگاهی دارد و روایتی از نور و هستی است.

مشیتی هدف اصلی این نمایشگاه را پیوند حروف و ترکیب مواد خواند و بیان کرد: رنگ‌ها و آرایش بصری نمایشگاه "خط‌کشان" نزدیک به کهکشان و هستی است زیرا ایده اصلی این نمایشگاه نیز بر همین مبنا و بر اساس تصاویری که از کهکشان دیده‌ام، شکل گرفته است.

افتتاحیه نمایشگاه نقاشی خط حامده مشیتی در گالری والی

او تأکید کرد: کار اصلی این نمایشگاه پیوند زدن حروف و ترکیب مواد بود به همین خاطر سعی کردم رنگ‌ها و آرایش بصری آثار را به نحوی اجرا کنم که ترکیب‌بندی‌ها تداعی‌گر کهکشان باشند و جهان‌بینی مرا در یک مجموعه به تصویر درآورد.

این هنرمند درباره سبک اجرایی آثار خود گفت: در تعدادی از آثار این نمایشگاه صرفاً با فرم خطی بازی کرده‌ام اما در بخشی دیگر تعدادی از اشعار مولانا را که مرتبط با کهکشان است، به تصویر کشیده‌ام.

این هنرمند درباره مدت زمان اجرای آثار این نمایشگاه بیان کرد: برای اجرای این نمایشگاه از ایده‌پردازی تا برگزاری نمایشگاه، نزدیک به دو سال زمان صرف کردم.

مشیتی سبک ترکیب مواد را مربوط به سلیقه شخصی و جهان‌بینی خود خواند و افزود: ایده اصلی من بیشتر به جهان‌بینی و سلیقه شخصی من مربوط است زیرا معتقدم که عظمت و زیبایی کهکشان راه نجات و رستگاری انسان برای نزدیک شدن به ابدیت لایتناهی است. ابدیت را هر شخص به طریقی درک می‌کند اما من با هنر سعی در به تصویر کشیدن آن دارم.

افتتاحیه نمایشگاه نقاشی خط حامده مشیتی در گالری والی

او ادامه داد: در اجرای بخشی از فرم‌های خطی این نمایشگاه از خط کرشمه به عنوان پایه و اساس استفاده کرده‌ام.

این هنرمند تصریح کرد: در این مجموعه به دلیل محدودیت فضای گالری مجبور به حذف دو یا سه اثر شدم به همین خاطر در این نمایشگاه 14 اثر در ابعاد بزرگ و متوسط به نمایش گذاشته شد.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه "خط‌کشان" می‌توانند تا 20 اسفندماه همه روزه از ساعت  16 تا 20 به گالری والی واقع در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک 72 مراجعه کنند.

 

گالری والی حامده مشیتی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین