کد خبر: 1673 A

مرلین مونرو این‌بار میهمان موزه بریتانیا شده است

این زن باز شهر را به هم می‌ریزد

این زن باز شهر را به هم می‌ریزد

۱۰ پرتره چاپ سیلک‌اسکرین «اندی وارهول» - هنرمند آمریکایی - از چهره «مریلین مونرو» بازیگر هالیوودی، در موزه بریتانیا به‌نمایش درمی‌آید.

ایران‌آرت: ۱۰ پرتره چاپ سیلک‌اسکرین «اندی وارهول» - هنرمند آمریکایی - از چهره «مریلین مونرو» بازیگر هالیوودی، در موزه بریتانیا به‌نمایش درمی‌آید.

 «رویترز» نوشت: ۱۰ اثر چاپ سیلک‌اسکرین که «اندی وارهول» هنرمند برجسته پاپ‌آرت از چهره «مریلین مونرو» - بازیگر سینما - کشیده است، در موزه بریتانیا به‌نمایش درمی‌آید.

«مریلین مونرو» یکی از سرشناس‌ترین و پرحاشیه‌ترین بازیگران تاریخ سینماست که در جریان پروژه ساخت فیلم «Something`s Got to Give» در سال ۱۹۶۲ به کارگردانی «جورج کوکر» ظاهرا به‌دلیل مصرف زیاد مواد مخدر درگذشت و این فیلم را ناتمام گذاشت.

نام این نمایشگاه هنری «رویای آمریکایی: از پاپ تا به امروز» است و از روز نهم مارس آغاز به کار می‌کند.

«وارهول» این پرتره‌ها را پیش از مرگ بازیگر مشهور در سال ۱۹۶۲ کشیده بود. در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ اثر هنری از ۷۰ هنرمند به‌نمایش گذاشته می‌شوند. این نمایشگاه، هنر چاپ طی شش دهه گذشته در تاریخ آمریکا را بررسی می‌کند.

«اندی وارهول» (‌۱۹۸۷ - ‌۱۹۲۸) هنرمند، نویسنده، فیلم‌ساز و نقاش پیش‌رو آمریکایی در دهه ۱۹۶۰ با پرداختن به فرهنگ مصرف‌گرایی در کشورش به شهرت رسید و در نیویورک به‌عنوان یکی از چهره‌های شاخص شمرده می‌شد. او از بنیان‌گذاران هنر پاپ دهه ‌۱۹۵۰ در آمریکا بود. اکنون بزرگ‌ترین موزه‌ دنیا که به یک هنرمند اختصاص دارد، در پیتزبورگ پنسلوانیا موزه‌ «اندی وارهول» است. او ‌۲۲ فوریه ‌۱۹۸۷ در سن ‌۵۸ سالگی درپی اختلالات حین عمل جراحی در نیویورک درگذشت.

اثر اندی وارهول.jpg

 

 

 

 

مرلین مونرو اندی وارهول موزه بریتانیا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین