کد خبر: 16627 A

نمایش تابلوهای غارت‌ شده توسط نازی‌ها در لوور / عکس

نمایش تابلوهای غارت‌ شده توسط نازی‌ها در لوور / عکس

در جریان جنگ جهانی دوم نازی‌ها ده‌ها هزار اثر هنری را که صاحبان اغلب آن‌ها خانواده‌های یهودی بودند غارت کردند.

ایران آرت: موزه لوور فرانسه ۳۱ تابلوی نقاشی را که در جریان جنگ جهانی دوم توسط نیروهای آلمان نازی به غارت رفته بود به نمایش می‌گذارد.

هدف از این اقدام یافتن صاحبان این آثار هنری یا وارثان آنان است.

در جریان جنگ جهانی دوم ارتش المان نازی ده‌ها هزار اثر هنری را از خانواده‌های یهودی یا موزه‌ غارت کرد. این آثار عمدتا پس از جنگ در اختیار موزه‌های اروپا و آمریکا قرار گرفت تا آنها را به صاحبان اصلی‌شان بازگردانند.

از سال ۱۹۴۹ تا کنون از میان بیش از ۶۱ هزار اثر هنری پیدا شده، ۴۵ هزار اثر، اعم از تابلوی نقاشی و سایر هنرها به صاحبان اصلی یا وارثان آنها بازگردانده شد.

همچنین ۲ هزار و ۱۴۳ اثر همچنان در موزه‌های فرانسه نگهداری می‌شوند که سهم موزه لوور ۱۷۵۲ اثر از جمله ۸۰۷ تابلوی نقاشی است که اغلب آنها در انبار نگهداری می‌شوند و ۲۹۶ تابلو نیز بر دیوارهای موزه به نمایش گذاشته شده‌اند.

در حال حاضر گروهی از کارشناسان تلاش می‌کنند صاحبان این آثار را ردیابی و آنها را پیدا کنند.

این آثار از سال ۲۰۰۴ میلادی بر روی وب سایت وزارت فرهنگ فرانسه قابل مشاهده است.

یکی از تابلوهای غارت شده توسط نازی ها

یکی از تابلوهای غارت شده توسط نازی ها

موزه لوور
نظرات خوانندگان
  • ارتا
    پاسخ

    چه جالب! «غارت» از قاچاقچیان و دلالان! فقط نمیفهمم این انسانهای بزرگوار و هنر دوست چرا دهها هزار آثار باستانی ای که خودشان از ایران و عراق و مصر و .. «غارت» کرده اند و دهها سال است که از آنها در موزه هایشان پز میدهند و پول در میآورند را به «صاحبان اصلی اشان» پس نمیدهند؟! دفتر های حقوقی عریض و طویل در استخدام دارند که از «غارت» هایشان در دادگاه ها محافظت کند.

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین