کد خبر: 16450 A

دنیای کودکانه و لبخند تلخ رامتین زاد

دنیای کودکانه و لبخند تلخ رامتین زاد

نمایشگاه آثار حجم و چیدمان رامتین زاد در گالری جدید اعتماد برقرار است.

ایران‌آرت: رامتین زاد، شکل‌گیری هفتمین نمایشگاه انفرادی خود را حاصل برداشت خود از داستان‌ها دانست و در‌این‌باره گفت: "لبخند" بخش کوچکی از چیدمان بزرگی است که من آن را برای نمایشگاهی در خارج از کشور آماده کرده بودم، اما از آنجا که تمایل داشتم بخشی از آن را در کشورم به نمایش بگذارم، این نمایشگاه شکل گرفت.

او افزود: در این نمایشگاه دو قطعه 5/3 در 5/5 متری و 5/4 در 5/5 متری به نمایش گذاشته شده که متعلق به مجموعه بزرگتری است و نیازمند 240 متر فضا برای نمایش است.

این هنرمند درباره شکل‌گیری ایده این نمایشگاه توضیح داد و اظهار کرد: زمانی که داستان‌هایی نظیر پینوکیو را مطالعه می‌کردم متوجه شدم که وجه اشتراک اغلب آن‌ها حرص و آز آدمی است زیرا اساساً غفلت حاصل آز است و چهره‌ای رنگارنگ دارد به همین خاطر تصمیم گرفتم که به این موضوع بپردازم.

زاد ادامه داد: من در "لبخند" سعی کردم که طمع و حرص آدمی را از دیدگاه خود به تصویر بکشم به همین خاطر دنیایی کودکانه و شاد را با زرق‌وبرق بسیار ترسیم کردم که در دل آن تلخی این مسئله گنجانده شده است. در واقع حس نارضایتی از تن دادن به وسوسه حاصل این مجموعه است زیرا رضایت نتیجه‌ای جز حماقت به دنبال ندارد.

او درباره آثار سه بعدی این نمایشگاه بیان کرد: این آثار سه بعدی  از دل نقاشی‌ها بیرون آمده و با پلی ارتان، گچ، فوم و اکرلیک و رنگ‌های روغنی ساخته شده است.

افتتاحیه نمایشگاه آثار رامتین زاد در گالری اعتماد

این هنرمند درباره تخیلات پس زمینه چیدمان این نمایشگاه گفت: یکی از چیدمان‌های این نمایشگاه مربوط به تصور من از شام خوردن در شهر تنبل‌هاست. در قصه شهر تنبل‌ها آمده است که آنان هفته‌ای یک بار غذا می‌خورند و باقی روز را می‌خوابند و استراحت می‌کنند، به همین خاطر من سعی کردم که سفره شام این  افراد را تصور کنم.

زاد از نمایش ادامه این مجموعه در سال آینده خبر داد و گفت: این مجموعه در سال آینده خارج از کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

او بازخورد مخاطبان را جالب خواند و تصریح کرد: بازخورد مخاطبان برای من بسیار جذاب بود و من فکر می‌کنم که در انتقال معنی موفق عمل کردم. زیرا با وجود اینکه صحنه رنگی و پرزرق و برق است اما در نهایت تلخی و تراژدی نهفته در پس این چیدمان را مخاطبان درک می‌کردند.

این هنرمند استقبال از ویدئو آرت های نمایشگاه "لبخند" را قابل توجه دانست و بیان کرد: استقبال مخاطبان از ویدئو آرت ها بسیار جذاب بود و مفهومی را که من مد نظر داشتم به خوبی درک کردند.

افتتاحیه نمایشگاه آثار رامتین زاد در گالری اعتماد

زاد درباره انتخاب عنوان "لبخند" برای این نمایشگاه توضیح داد و گفت: "لبخند" در فرهنگ ما معانی مختلف دارد، اما برای من چیزی مد نظرم بود که پینوکیو در شهر بازی و زمانی که مشغول تبدیل شدن به الاغ بود، بر لب داشت. در واقع سعی داشتم که تغییرات پس زمینه دنیال پر زرق و برق امروزی را به تصویر درآورم و این تراژدی را به مخاطب نشان دهم. در حقیقت از نگاه من نتیجه حماقت به تمامی در لبخند متجلی که نام این مجموعه را بر خود دارد.

نمایشگاه "لبخند" تا 24 بهمن‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت 14 الی 20 به گالری اعتماد باغ نگارستان واقع در میدان بهارستان، خ دانشرا، باغ نگارستان مراجعه کنند.

 

رامتین زاد گالری اعتماد باغ نگارستان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین