کد خبر: 16040 A

ببینید: آثار هنرمندانه‌ی فتوژورنالیست‌ها با چاشنی جنگ و اضطراب

ببینید: آثار هنرمندانه‌ی فتوژورنالیست‌ها با چاشنی جنگ و اضطراب

در گزارش تصویری امروز حوادث و رخدادهای مهم هفته اخیر به طرز هنرمندانه‌ای به ثبت رسیده‌اند.

ایران آرت: در این گزارش تصویری رویدادهای مهمی از روزهای اخیر که به  تصویر درآمده است را می‌بینید. این عکس‌ها برگزینِ گاردین است.

این تصاویر در عین حال که به شکلی هنرمندانه به ثبت رسیده‌اند اخبار مهم روزهای اخیر را نیز اطلاع رسانی می‌کنند.  در این عکس‌ها رویدادهای مهم جهان در هفته اخیر به تصویر کشیده شده است: از خاورمیانه‌ی پر مصائب و حواشی جنگِ سوریه گرفته، تا حوادث طبیعی نظیر فعالیت کوه آتش فشانی در فیلیپین و  حرکت دسته جمعی پرندگان در فلسطین اشغالی. در عکس پنجم ِ این گزارش تصویری مردمی هیجان زده را به نظاره بازی نیمه نهایی تورنمنت تنیس در ملبورن می‌بینیم که به واسطه فرم عکس و نحوه‌ی اجرای اثر، خلأ قابل توجهی میان آنها یعنی تماشاگرانِ رویداد، و تنیسور به عنوان سوژه ایجاد شده است.

اقامت پناهندگان مسلمانِ میانماری در بنگلادش همچنان موضوع عکاسی فتوژورنالیست‌های جهانی است. عکس ششم با همین موضوعیت عکس برداری شده است. بی شک مهمترین مصائبِ هر جنگ و ناآرامی از آن کودکان است. متاسفانه اکنون تصاویر بسیاری از کودکان مصیبت زده از جنگ به خاطر می‌آوریم... عکس هفتم از این مجموعه کودکان مفلوکی که تحت تاثیر جنگ سوریه هستند به تصویر کشیده شدند.

انفجار انتحاری در کابل، لحظه تولد جوجه‌ای در باغ وحش فرانکفورت و تحقیقات اکادمی علوم چین روی دو میمون برای توسعه و پیشرفت‌های علمی، دیگر سوژه‌های برگزین گاردین برای این هفته است.

نام عکاس برای هر کدام از این تصاویر بعد از توضیح اجمالی اثر آمده است.

این تصاویر را ببینید:

1

حصه (Hassa) شهری در استان ختای ترکیه / بولنت کیلیک

2

تانک‌های ترکیه در نزدیکی مرزهای سوریه توقف کردند، در کنار زیتون زاران / اُزان کوز

3

فیلیپین/ بولیت مارکز

4

فلسطین اشغالی/AFP

5

ملبورن، مردم به تماشای بازی حساس نیمه نهایی تورنمنت تنیس

6

بنگلادش/ آلیسون جویس

7

سوریه/ حسن محمد

8

کابل/ هدایت الله عمید

9

باغ وحش فرانکفورت/ میشائیل پروبست

10

شانگهای/ آکادمی علوم چین

 

 

 

تصاویر هفته فتوژورنالیست‌
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین