کد خبر: 16016 A

نادانی و خشونت در رساله نادانی

نادانی و خشونت در رساله نادانی

«رساله‌ای در باب نادانی» نمایشگاهی شامل 26 اثر نقاشی با تکنیک اکریلیک روی بوم است که ششم بهمن ماه در گالری ساربان افتتاح شد.

ایران‌آرت: سعید معیری‌زاده با بیان اینکه وقتی به نقاشی‌های ایرانی یا نگارگری‌ها نگاه می‌کنیم، تابلوها یا درباره جنگ هستند و یا عشق، نگاهش نسبت به موضوع خشونت را اینگونه توضیح داد: در بیشتر جوامع، خشونت مفهومی منفی است، اما متاسفانه در خاورمیانه، اعمال خشونت برای افراد ارج و قرب می‌آورد، انگار خشونت امر باشکوهی است!

این نقاش که در آغاز فعالیت‌هایش، به حوزه هنرهای سنتی توجه داشت و تلاش می‌کرد تا کارهایش لزوما شبیه آثار استادانش نباشد، گفت:  من بیشتر به دنبال آموختن مهارت، شکل و فرم کار بودم. به همین دلیل، مدام روش‌هایم را تغییر می‌دادم و به مرور زمان، تکنیک‌ها و نگاه‌های مختلف را آزمودم. فرآیندی که طی کردم، بسیار طولانی و آرام بود. من بویژه به رنگ‌های امپرسیونیست‌ها تمایل داشتم، چون از رنگ‌های شاد استفاده می‌کردند و رنگ را روی بوم می‌ساختند. شاید پیشینه نقاشی ایرانی به من کمک کرد که رنگ های خالص را روی بوم ترکیب کنم. 

«رساله‌ای در باب نادانی» تا 16 بهمن برپا خواهد بود و علاقه مندان می‌توانند هر روز به جز سه شنبه‌ها، از ساعت 16 تا 20 در گالری ساربان به نشانی خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش خیابان شهید یوسفی، پلاک 130 آثار این نمایشگاه را ببینند.

 

گالری ساربان سعید معیری زاده‌
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین