کد خبر: 15996 A

عشق، شرم و تراژدی: نمایشگاهی از آثار پابلو پیکاسو در تیت مدرن+عکس

عشق، شرم و تراژدی: نمایشگاهی از آثار پابلو پیکاسو در تیت مدرن+عکس

نمایشگاهی از آثار پابلو پیکاسو در تیت مدرن لندن برپا خواهد شد.

ایران آرت: نمایشگاهی از آثار پابلو پیکاسو در تیت مدرن با عنوان " عشق، شرم و تراژدی"برپا خواهد شد. این نمایشگاه از هشتم مارس تا نهم سپتامبر 2018 دایر خواهد بود.

پابلو پیکاسو هنرمند معروف اسپانیایی در معرفی تیت مدرن لندن به عنوان یکی از خلاق‌ترین و موثرترین هنرمندان سده بیستم معرفی شده است.

پیکاسو در ۲۵ اکتبر سال ۱۸۸۱ در مالاگا، یکی از شهرهای کشور اسپانیا، زاده شده است. او فرزند یک نقاش تحصیل کرده به نام خوزه روییس‌بلنکو و ماریاپیکاسو بود که از سال ۱۹۰۱ نام خود را به نام خانوادگی مادرش تغییر داد. پابلو از همان دوران کودکی به نقاشی علاقه پیدا کرد و از ده سالگی نزد پدرش که معلم یک آموزشگاه هنری بود، اصول اولیهٔ نقاشی را فراگرفت و دوستانش را با کشیدن نقاشی بدون بلند کردن قلم یا نگاه کردن به کاغذ سرگرم می‌کرد.

در سال ۱۸۹۵ به همراه خانواده به بارسلونا تغییر مکان دادند و پیکاسو در آن‌جا در آکادمی هنرهای عالی به نام لالُنخا (La Lonja) به تحصیل مشغول شد. در اوایل کار، دیدار او از مکان‌ها و گروه‌های مختلف هنری تا سال ۱۸۹۹ در پیشرفت هنریش بسیار تأثیرگذار بود. وی تحصیلات خود را در فرانسه به پایان رساند. او نزد پدرش که استاد نقاشی بود به آموختن پرتره‌نگاری پرداخت و در سال ۱۹۰۳ مقیم پاریس شد. در سال‌های ۱۹۰۶ و ۱۹۱۰، به اتفاق ژرژ براک مکتب کوبیسم را پایه‌گذاری کرد. ژرژ براک، از نخستین کسانی بود که سنجاق و میخ را با هم توأم کرد و پیکاسو تخته و چیزهای دیگری را هم به آن افزود. پیکاسو در سبک خود شهرت فراوانی به دست آورد و پیروان فراوانی کسب کرد.

موزه تیت مدرن لندن اکنون آثاری از پیکاسو با موضوعیت "عشق، شرم و تراژدی" را به نمایش می‌گذارد.

آثاری از این هنرمند شهیر را می‌بینید:

1

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پابلو پیکاسو تیت مدرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین