کد خبر: 15575 A

گالری نقطه با شکوه هنر می آید/وحید معینی: با گالری های اروپایی مذاکره کرده ایم

گالری نقطه با شکوه هنر می آید/وحید معینی: با گالری های اروپایی مذاکره کرده ایم

این مجموعه شامل آثار هنرمندان شناخته شده‌ای است که در حراج‌ها حضور دارند و قدیمی‌ترین آنها به شاگردان کمال‌الملک مانند حیدریان تعلق دارد

ایران آرت : گالری نقطه بیش از 30 اثر نقاشی و نقاشی‌خط از 33 هنرمند شناخته شده را در گالری شکوه به نمایش می گذارد. 

وحید معینی گردآورنده این آثار و مدیر گالری نقطه درباره این نمایشگاه گفت: با توجه به اینکه گالری نقطه آذرماه امسال مجوز خود را دریافت کرد، قصد داشتیم به مناسبت افتتاحیه آن و معرفی گالری به مردم، نمایشگاهی از آثار هنرمندان پیشکسوت که از شاگردان کمال‌الملک تا دوره معاصر را دربرمی‌گیرند، برگزار کنیم. اما با توجه به اینکه تعداد آثار زیاد بود و بازسازی فضای گالری نقطه هم کامل نشده است، تصمیم گرفتیم این نمایشگاه را با همکاری گالری شکوه برگزار کنیم.

او با اشاره به اینکه بخشی از این آثار توسط گالری شکوه جمع‌آوری شده است گفت: این آثار را از مجموعه‌داران دریافت کردیم و سعی کردیم آنها را با قیمت‌هایی پایین‌تر از آنچه در بازار هنر رایج است، ارائه کنیم. این مجموعه شامل آثار هنرمندان شناخته شده‌ای است که در حراج‌ها حضور دارند و قدیمی‌ترین آنها به شاگردان کمال‌الملک مانند حیدریان تعلق دارد. بیشتر آثار این مجموعه نقاشی هستند و تعداد کمی نقاشی‌خط هم در کنار آنها وجود دارد.

معینی درباره راه‌اندازی گالری نقطه گفت: رشد گالری‌ها در چند سال اخیر بسیار خوب بوده است ولی ما سعی می‌کنیم گالری نقطه فعالیتی متفاوت داشته باشد. ما به دنبال ایده‌های نو هستیم و از افراد مختلف هم می‌خواهیم نظرات خود را به ما اعلام کنند. همچنین صحبت‌هایی با چند گالری اروپایی شده است و اگر شرایط مهیا شود سعی می‌کنیم نمایشگاه‌هایی در اروپا برگزار کنیم تا آثار هنرمندان جوان ایرانی را آنجا معرفی کنیم.

او با اشاره به اهداف گالری نقطه گفت: در بعضی از مراکزی که آثار هنری را ارائه می‌دهند تبعیض یا رفتارهای نامناسبی وجود دارد. هرچند بسیاری از گالری‌های معتبر هستند که به خوبی کار می‌کنند و هنرمندان را معرفی می‌کنند، اما بعضی از گالری‌ها اهمیتی به هنر نمی‌دهند و فقط جنبه اقتصادی گالری‌داری برای آنها اهمیت دارد. ولی ما قصد داریم هنرمندان جوان شهرستانی یا کسانی که جایی برای نمایش آثار خود نداشتند را شناسایی کنیم و آثار آنها را نمایش دهیم. موضوع اقتصاد هنر هم برای ما اهمیت زیادی دارد و می‌خواهیم قیمت‌های آثار را خیلی مناسب‌تر از مارکت هنر در نظر بگیریم.

معینی افزود: من نقاش هستم و در طول سال‌ها برخورد گالری‌‌دارها و مشکلات کار هنرمندان را دیده‌ام. به همین دلیل قصد دارم فضای مناسبی برای هنرمندان ایجاد کنم تا بدون مشکل به نمایش آثارشان اقدام کنند. از همه هنرمندان و هنردوستان هم می‌خواهم نمایشگاه‌های گالری نقطه را ببینند و آنها را نقد کنند، چون نقد بی‌غرض برای ما قابل استفاده است.

photo5974381710571318190

گفتنی است نمایشگاه "شکوه هنر" 29 دی تا 4 بهمن در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 برگزار می‌شود.

 

گالری نقطه وحید معینی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین