کد خبر: 1511 A

ویدیوآرتیست‌های اسپانیایی فردا در نیاوران

ویدیوآرتیست‌های اسپانیایی فردا در نیاوران

آثار ویدئویی ۹ هنرمند معاصر اسپانیایی در فرهنگسرای نیاوران رونمایی می‌شود.

ایران‌آرت: آثار ویدئویی ۹ هنرمند معاصر اسپانیایی در فرهنگسرای نیاوران رونمایی می‌شود.

به گزارش فارس، لیلا خاتمی نماینده سفارت اسپانیا درباره برگزاری روز هنر اسپانیا در نهمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر گفت: کشور اسپانیا برای شرکت در نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی آثاری ویدئویی را از موسسه نیومدیا ماداتاک گردآوری کرده و در روز پنجشنبه 21 بهمن ماه (نهم فوریه) در فرهنگسرای نیاوران ، از این ویدئوها رونمایی می‌شود.
او ادامه داد: این آثار متعلق به 9 نفر از هنرمندان ویدئو‌آرتیست‌ معاصر اسپانیایی هستند. این نمایشگاه در چند کشور به نمایش درآمده و قرار است در این جشنواره نیز به نمایش داده شود.
خاتمی با بیان این مطلب که نکته مهمی در این نمایشگاه وجود دارد، افزود: کیوریتور این نمایشگاه قرار است در این روز حضور یابند و ما امیدواریم بتوانیم در هفته بعد یک روز با حضور وی ورک‌شاپی برگزار کنیم و این موضوع بسیار مهم است چرا که از طریق رسانه‌های جدید هنر معاصر را نشان می‌دهند این هنرها در مدیاهای جدید و در حوزه بصری ویدئو و حوزه سمعی آدیو شناخته شوند و هنرمندان ایرانی می توانند با هنر روز دنیا آشنا شوند.
مدیر بخش هنر اسپانیا با بیان اینکه امیدواریم هنرمندان ایرانی از این طریق با هنر معاصر دنیا آشنا شود، گفت: با این برنامه قصد داریم هم هنرمندان اسپانیایی و هم هنرمندان ایرانی اتفاقات هنری را که به روز در این کشورها صورت می‌گیرد آشنا کنیم چراکه هنر معاصر گویای اتفاقات روزی است که در آن جوامع در حال شکل‌گیری است.
او درباره نهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی نیز گفت: به نظرم فوق‌العاده بود ازاین نظر که چقدر خلاقیت هنری و خلق آثار هنری و هنرمند جوان در این دوره حضور دارند و این نشان می دهد اتفاق عظیمی در هنر ایران در حال شکل‌گیری است و نباید ساده از کنار آن گذشت و اگرچه تعداد آثار بسیار زیاد بود و مسلما وقتی آثار زیاد باشد باعث می‌شود تا آثار از نظر کیفیت افت و خیز داشته باشد اما همین تعدد آثار گویای اتفاقاتی است که در زمینه هنری در حال شکل‌گیری است و نباید ساده از کنار آن گذشت.
لازم به ذکر است ، روز هنر اسپانیا از دیگر بخش های نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر است که 21 بهمن از ساعت 16 الی 18 در فرهنگسرای نیاوران با حضور "کارلوس آراگون " کاردار و معاون بخش فرهنگی سفارت اسپانیا و جمعی از نمایندگان کشور اسپانیا و سایر کشورها برگزار می شود.

 

 

فرهنگسراي نياوران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین