کد خبر: 15063 A

از کلن تا تهران با نقاشی‌های اکبر یادگاری

از کلن تا تهران با نقاشی‌های اکبر یادگاری

گالری آتبین میزبان نخستین نمایشگاه نقاشی اکبر یادگاری در ایران است.

ایران آرت: تروما از کلن اولین نمایشگاه داخلی نقاشی اکبر یادگاری، هنرمند بینارشته‌ای و صاحب نام ایرانی ساکن آلمان است که در تاریخ جمعه 22 دی ماه 1396  در گالری آتبین به نمایش گذاشته می‌شود.

آثار یادگاری دارای لحنی فرمال و فیگوراتیو می‌باشد همچنین مهاجرت او به آلمان همزمان با نهضت دوباره شکوفایی نقاشی در جهان هنر بوده است. این هم‌زمانی در طی دهه 80 تا امروز از یادگاری هنرمند منحصر به فرد ساخته است. او که از پیشکسوتان تئاتر و ادبیات نمایشی است پس از سال‌ها زندگی و کار در آلمان و برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی متعدد در  سایر کشورها، اولین نمایشگاه انفرادی نقاشی خود را در ایران برگزار می‌کند.

یادگاری در این نمایشگاه گزیده‌ای از آثار سی سال نقاشی خود را عرضه خواهد کرد که در آن ردپای مهاجرت، مفاهیم ایرانی در ادغام با فرهنگ بصری آلمان معاصر و تئاتر دیده می‌شود.

اکبر یادگاری

اکبر یادگاری در استیتمنت نمایشگاه خود اینچنین می‌نگارد: «من از معنائی که به چیزی داده‌اند دوری می‌کنم تا با فهم خودم آن چیز را ببینم و به تصویر بکشم و چون با شناخت تازه معلوم نمی‌شود تصویر از کجا می‌آید و به چه چیزی ختم می‌شود برای پیدا کردن مفهوم واقعی آن چیز گفتگویم با کار آغاز می‌شود و تا جائی پیش می‌رود که نمی‌دانم من کار را دگرگون می‌کنم یا کار مرا دگرگون می‌کند. در چنین لحظات ریتم کار کردنم چنان سریع می‌شود که انرژی و توان بسیار بالائی را به‌کار می‌برم. رنگ‌های خالص را کنار هم قرار می‌دهم و از ابزارهای متفاوت از قلم مو تا دستمال کاغذی استفاده می‌کنم. آبستره برای من تهی کردن هر پدیده‌ای از معناهای تحمیلی به آن و رها کردنش برای بیان معناهای تازه‌اش می‌باشد.»

این نمایشگاه با هنربانی جاوید رمضانی در تاریخ جمعه 22 دی ماه از ساعت 14 تا 21 افتتاح شده و تا تاریخ 3 بهمن ماه در گالری آتبین برقرار است. علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند روزانه از ساعت 16 تا 21 به گالری آتبین به نشانی خیابان ولی عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ مراجعه کنند.

آلمان گالری آتبین اکبر یادگاری کلن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین