کد خبر: 14831 A

همکاری فرح اصولی با بوتیچلی، رامبراند و...

همکاری فرح اصولی با بوتیچلی، رامبراند و...

فرح اصولی در مجموعه آثار جدید خود به شرایط روز دنیا و خشونت‌هایی که در آن دیده می‌شود پرداخته است.

ایران آرت: فرح اصولی درباره فعالیت‌های جدید خود گفت: از سال 2014 در امریکا مجموعه‌ای را بر اساس بیتی از فروغ فرخ‌زاد آغاز کردم که نام آن " گوش کن،  وزش ظلمت را می‌شنوی" است. این آثار تحت تاثیر شرایط روز دنیا و فضای منطقه ما شکل گرفته است و در آن تلفیقی از نظامی‌گری، خشونت و همه این چیزهایی که در منطقه می‌بینیم، مشاهده می‌شود.

اصولی ادامه داد: این مجموعه شامل 21 اثر است که برداشتی از نقاشی‌های معروف دنیا از هنرمندان شناخته شده و بسیار مطرح هستند. بوتیچلی، رامبراند، داوید، دلاکروا و... هنرمندانی هستند که تابلوهای شناخته شده آنها را انتخاب کردم و مخاطب وقتی آثار من را ببیند فوری اثر اصلی را به یاد می‌آورد. بنابراین متوجه می‌شود که موضوع اصلی چه بوده و من چه برداشتی از آن کرده‌ام. این تابلوها را با همان شیوه خودم کار کردم و پلی میان شرق و غرب ایجاد کردم.

او با اشاره به اینکه آماده شدن این مجموعه مدت زیادی طول کشید گفت: تابلوها بسیار پرکار بود و بعضی سه قطعه و بعضی دارای 4 قطعه است. ترجیح می‌دهم نمایش اول این مجموعه در اروپا باشد و در موزه یا مرکز فرهنگی نمایش داده شود، چون این تابلوهای غربی کاملا شناخته شده است و در عین حال پیوندی با شرق دارد که دیدن آنها برای غربی‌ها نیز جالب است. در مرحله اول قصدم فروش این آثار نیست و می‌خواهم خیلی خوب دیده شوند.

اصولی ادامه داد: این مشکلات و خشونت‌ها سال‌هاست که وجود دارد اما زمانی بود که فقط یک عکس یا یک گزارش از آنها وجود داشت و ما را بسیار تکان می‌داد. از وقتی که اینترنت و وسائل ارتباط جمعی فراگیرشده است انبوه عکس و مطلب از خشونت‌ها، جنگ‌ها، کشتار دسته جمعی و... هست که ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همه این خبرها در وجود ما می‌نشیند و به اضطراب، وحشت، همدردی، پوچی و یأس تبدیل می‌شود.

این هنرمند افزود: در عین حال امیدواری وجود دارد چون آدم‌هایی را می‌بینیم که تلاش می‌کنند وضعیت را تغییر دهند. افرادی مثل پزشکان بدون مرز و کسانی که برای کمک به این مناطق می‌روند، نیروهای خیر هستند که در مقابل شر می‌ایستد. این مجموعه نشان دهنده احساس من است از جهانی که در اطراف ما رو به بدی پیش می‌رود و تمامی ندارد.

او با بیان اینکه سالهاست از این اتفاقات رنج می‌کشد گفت: چند سال پیش هم مجموعه "فضیلت زخمی" را کار کردم که آن هم چنین فضای ذهنی را داشت. آن تابلوها هم از آثار معروف برداشته شده بود اما فضای آنها قلم‌گیری دوره صفوی همراه با شعر و برداشتی از تذهیب به سبک خودم بود. اما مجموعه جدید رنگی است و فضاهای رنگیِ آثارم را دارد که قبلا در مجموعه‌هایی مانند حافظ وجود داشت.

 

فروغ فرخزاد فرح اصولی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین