کد خبر: 14174 A

دومین حراج باران، اول دی/ 50 خوشنویسی چکش می خورد/یک اثر متعلق به قرن اول هجری

دومین حراج باران، اول دی/ 50 خوشنویسی چکش می خورد/یک اثر متعلق به قرن اول هجری

آثار متنوعی در زمینه خطوط کوفی، نسخ، ثلث، نستعلیق، شکسته نستعلیق و خط نقاشی در دومین حراج خوشنویسی باران ارائه می‌شود.

ایران‌آرت: محبوبه کاظمی دولابی مدیر حراج باران که به فروش آثار خوشنویسی اختصاص دارد، در آستانه برگزاری دومین دوره این رویداد، در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: حراج باران بر اساس رسالتی به وجود آمده و در طول دوره‌های مختلف تغییری ندارد. اما هر کاری که در مسیر تکرار قرار می‌گیرد و پیش می‌رود به مرور منسجم‌تر شده و روند روبه رشدی را طی می‌کند.

او با اشاره به هدف از برگزاری این حراج گفت: هدف ما توسعه و ترویج هنر ایرانی- اسلامی است و بر این اساس یک حرکت فرهنگی، پژوهشی و اقتصادی را آغاز کردیم. در اهداف اقتصادی ما محتوای فرهنگی وجود دارد که بر اساس پژوهش شکل گرفته است و می‌خواهیم این کار را در سطح ملی و بین‌المللی تعریف کنیم. هرچه پیش می‌رویم تجربه ما بیشتر می‌شود و کیفیت آثار هم بالاتر می‌رود.

کاظمی ادامه داد: در این دوره حراج بیش از 50 اثر شرکت داده می‌شود که قدیمی‌ترین آنها خط کوفی متعلق به قرن اول هجری قمری است. همچنین از تمام دوره‌های تاریخی تا معاصر آثاری از  هنرمندان برجسته و نامدار کشورمان در این حراج حضور دارد.

او درباره نحوه انتخاب این آثار گفت: آثار ارائه شده در این حراجی در جلسات متعدد و پس از بررسی‌های مختلف، به تأیید کمیته کارشناسی متشکل از استادان و کارشناسان برجسته خوشنویسی کشور رسیده است.

کاظمی افزود: به دلیل اینکه قصد داریم این حراج با مشارکت جمعی برگزار شود از تمام مجموعه‌دارهای داخلی و خارجی که با آنها در ارتباط بودیم آثاری را در اختیار گرفتیم.

او با اشاره به اینکه آثار متنوعی در زمینه خطوط کوفی، نسخ، ثلث، نستعلیق، شکسته نستعلیق و خط نقاشی در دومین حراج خوشنویسی باران ارائه می‌شود گفت: رسالت ما کار در زمینه آثار کلاسیک است و روی مقوله خوشنویسی کار می‌کنیم. بیشتر آثار این حراج نیز متعلق به خوشنویسی کلاسیک است ولی تعداد محدودی اثر برجسته از هنرمندان خط نقاشی هم وجود دارد زیرا فرم‌های خوشنویسی در نقاشی خط بسیار استفاده می‌شود و یکی از نیازهای جامعه امروز ما هم هست.

for-site (1)

لازم به ذکر است نمایشگاه آثار ارائه شده در دومین حراج تخصصی خوشنویسی باران 28 آذرماه افتتاح می‌شود و بازدید از آن 29 و 30 آذر برای عموم علاقه‌مندان در مجتمع سام‌سنتر تهران آزاد است. همچنین مراسم حراج روز اول دی ماه در سام سنتر برگزار می‌شود.

 

 

خوشنویسی گالری ترانه باران حراج باران محبوبه کاظمی دولابی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین