کد خبر: 13859 A

تالار منیر فرمانفرماییان افتتاح می‌شود

تالار منیر فرمانفرماییان افتتاح می‌شود

تالار دایمی منیر شاهرودی فرمانفرماییان همراه با نشست صمیمی با این هنرمند جمعه ۲۴ آذرماه در باغ موزه نگارستان افتتاح می‌شود.

ایران آرت: مراسم افتتاح تالار دایمی منیر شاهرودی فرمانفرماییان همراه با نشستی صمیمانه با حضور این هنرمند و جمعی از مسئولان، جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶ در باغ‌ موزه نگارستان برگزار می شود.

در افتتاحیه این تالار، در تجلیل از منیر شاهرودی فرمانفرماییان، مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران و فربود فرهی عضو هیات متولیان این تالار به سخنرانی خواهند پرداخت.

تالار دایمی منیر شاهرودی فرمانفرماییان در یکی از تالارهای عمارت جنوب شرقی باغ موزه نگارستان قرار دارد و با نمایش ۵۰ اثر از آثار نقاشی و آینه کاری این هنرمند افتتاح می شود و به صورت دایم در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. این آثار به دلیل سبک خاص آن که نوعی از انتزاع هندسی است، ترکیبی از طرح های سنتی ایرانی و مدرن به شمار می رود. همچنین ترکیب نقاشی های پشت شیشه ای سنتی، آینه کاری و اشکال مینیمال هندسی با یک درک مدرن هنری توانسته به این آثار امتیاز ویژه ای ببخشد.

چندی پیش این هنرمند و واقف ضمن معرفی آثار و سبک هنری خود، دانشگاه تهران را به عنوان امین برای حفظ این آثار دانسته و در نشستی با حضور محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران، ۵۰ اثر هنری خود را وقف دانشگاه تهران کرد.

 

 

 

دانشگاه تهران منیر فرمانفرماییان باغ نگارستان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین