کد خبر: 13564 A

تادااکس ، فرصتی مناسب برای دیجیتال بازها/هفتمین هنر دیجیتال تهران با پیشروی تا آفریقای جنوبی

تادااکس ، فرصتی مناسب برای دیجیتال بازها/هفتمین هنر دیجیتال تهران با پیشروی تا آفریقای جنوبی

سالانه هنر دیجیتال با حضور هنرمندان ایرانی و خارجی آغاز شد.

ایران آرت: هفتمین دوره‌ فستیوال سالانه «هنر دیجیتال تهران» جمعه ١٠ آذرماه با نمایش آثار هنرمندان ایرانی و بین‌المللی در گالری محسن و مرکز نبشی افتتاح شد. نمایش آثار تا روز سه‌شنبه ١۴ آذر هر روز از ساعت ۴ تا ٩ شب ادامه خواهد داشت.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: استیو دایتز در جایی به طعنه گفته بود که چطور در قرن رسانه‌ها هر مدیوم جداگانه از «جدید بودن» به «قدیمی‌شدن» در حال تغییر است. این تعریف در کنار مفاهیم دیگری چون «وجود دیجیتالی» از ملموس‌ترین تجربیات اجتناب‌ناپذیر در عصر حاضر محسوب می‌شود.

سالانه‌ «هنر دیجیتال تهران» در هفتمین سال خود با برانگیختن چنین مفاهیمی بار دیگر نبض جریان اختلاط هنر و تکنولوژی تهران را با حضور هنرمندان ایرانی و بین‌المللی به حرکت می‌اندازد.

سالانه‌ «هنر دیجیتال تهران» با استفاده از صحنه‌های روزمره‌ شهری در کنار موجوداتی که پیش از ما در این بستر جغرافیایی می‌زیسته‌اند در تبلیغات تصویری‌اش، اشاره‌ای ضمنی به تقابل و در عین حال تعامل چنین مفاهیم دوگانه‌ای چون «وجود» و «دیجیتالیزه‌ شدن» دارد.

با این ایده از جمعه  ۱۰ تا سه‌شنبه ۱۴ آذر امسال (اول تا پنجم دسامبر)، مخاطبان طی پنج روز علاوه بر تجربه‌ مواجهه با آثار هنری دیجیتال به شیوه‌های مختلف تعاملی، چیدمان و اجرا فرصت حضور در کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی را دارند؛ اتفاقی که در ایران کمتر شاهدش هستیم.

اضافه‌ شدن فضای جدیدِ آبی- سفید به‌ نام مرکز نبشی، حضور برخی دانشجویان دانشگاه هنر لینز اتریش در رشته‌ «رسانه‌های مبتنی بر زمان» و دانشگاه وی سی یو آرت قطر، سازه‌ شهر فرنگ و انیمیشن‌هایش، ‌بسط گستره‌ جغرافیایی و پیشروی تا آمریکای جنوبی در کنار همکاری با فستیوال‌هایی چون ویدیو فورمز فرانسه و پج‌لب لهستان و البته حضور هنرمندان ایرانی از اتفاقات امسال فستیوال محسوب می‌شود.

گالری محسن،که همیشه اصلی‌ترین فضای نمایشی «تادااکس» بوده است در روز جمعه با جای‌ دادن آثار دانشجویان «رسانه‌های مبتنی بر زمان» در فضای منفی یک، پروژه‌ حمایتی تاداگرنت در پاسیو در کنار چیدمان بزرگ داربست و فضای نمایشی بام با دربرگیری نمایش آثار بیشتری از هنرمندان ایرانی، ایتالیایی، قطری، اتریشی، لهستانی و آمریکای جنوبی در مرکز نبشی کار خود را آغاز کرد.

علاوه بر این دو فضای نمایشی، تئاتر مستقل تهران از شنبه تا سه‌شنبه به‌همراه روایت «تادااکس» میزبان اجراها و نشست‌های تخصصی خواهد بود.

 سوای داستان هنر، نکته‌ دیگری که شاید رسالت بیشتر فستیوال‌های بین‌المللی‌ است و در «تادااکس» نیز شاهد آن هستیم، نزدیک‌شدن فرهنگ‌ها و ایجاد این پل ارتباطی‌ است: تعریف زبانی جدید و مشترک، قابل‌خوانش و جهان‌شمول به‌ واسطه‌ مبادلات فرهنگی و هنری.

گالری محسن در بزرگراه مدرس شمال، خیابان ظفر شرقی، خیابان ناجی، کوچه‌ فرزان، خیابان نوربخش، بلوار مینا، پلاک ۴٢ واقع است و مرکز نبشی در میدان هفت تیر، خیابان کریم‌خان، خیابان استاد نجات‌اللهی، کوچه‌ خسرو، پلاک ۵١ قرار دارد.

 

گالری محسن هفتمین دوره‌ فستیوال سالانه هنر دیجیتال مرکز نبشی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین