کد خبر: 1349 A

دبنهامز حامی هنر ایران شد/ روایت کیانیان از کارخانه‌ای که بزهکار استخدام می‌کند

دبنهامز حامی هنر ایران شد/ روایت کیانیان از کارخانه‌ای که بزهکار استخدام می‌کند

نمایشگاه عکس‌های رضا کیانیان با عنوان "دچار آبی دریای بیکران" در آرت سنتر تهران، باغ انجمن خوشنویسان، در حالی آغاز به کار کرد که دبنهامز برند معروف لباس و وسایل منزل نیمی از آثار این نمایشگاه را خرید و کیانیان هم حرف های بسیار جالبی را مطرح کرد.

ایران آرت :  هم زمان با افتتاح این نمایشگاه، شرکت لیلیان مد (دبنهامز) به صورت رسمی به حامیان هنرهای تجسمی ایران پیوست و رضا کیانیان را به عنوان سفیر مسئولیت اجتماعی خود در ایران معرفی کرد. 

رضا کیانیان هم با تقدیم این نمایشگاه به نصرالله کسرائیان عکاس پیشکسوت، گفت:" بعضی کارهای خیر هست که باید خیلی خیلی مخفیانه انجام داد اما بعضی کارهای خیر هست که باید انجام داد و به همه هم اعلام کرد تا ببینند و یاد بگیرند و آن‌ها هم انجام دهند؛ این کارها مسئولیت اجتماعی است چیزی که همه جای دنیا بوده و هست و در کشور ما هم یواش یواش داره پر رنگ می‌شود. مثل منشور حقوق شهروندی که آقای رئیس جمهور منتشر کردند. ما یک سری حقوقی داریم که نمی‌دانیم، دنبالش هم نمی‌رویم تا نرویم هم کسی نمی‌آورد به ما بدهد. از طرف دیگر یک سری مسئولیت اجتماعی هم داریم."

وی افزود:" من به یک کارخانه در مشهد رفتم که خیلی جالب بود، کارخانه محصولاتی که از زیتون تولید می‌شد. محصولات بسیار متنوع از زیتون تولید می‌کرد اما نکته جالب اینکه شرط استخدام در این کارخانه این است که حتماً باید بزهکار باشید؛ حیرت انگیز بود. همه کارگران مرد این کارخانه کسانی بودند که از زندان آزاد شده بودند. یکی از کارگران سابقه رفتن به همه زندان‌های ایران را داشت، خودش هم سرافکنده می‌گفت بله من همه زندان‌ها را رفتم. پرسیدم پس چطور آمدی اینجا، گفت دیگر خسته شدم آمدم گفتم من را استخدام کنید، پرسیدند چه کاره بودی گفتم زندان بودم، پرسیدند چه کار می‌کردی می‌رفتی زندان؟ گفتم دزدی، آن‌ها هم من را مسئول انبار کردند. الان ایشان یکی از بهترین انباردارهای کل استان خراسان است. خانم‌های کارگر این کارخانه همگی سرپرست خانوار بودند و بسیاری از خانم‌هایی که نمی‌توانستند بیایند کارخانه، برایشان زیتون می‌فرستاد و دستگاه که کارها را انجام بدهند، عصر هم می‌رفتند جمع می‌کردند می‌آوردند، حالا چه کسی جمع می‌کرد می‌آورد؟ زندانی‌های نیمه وقت."

کیانیان تاکید کرد:" این کارها معنی مسئولیت اجتماعی است. ممکن است بپرسید یک شرکت تولیدی لوازم خانگی چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ کلی وسیله در روستاهای ما تولید می‌شده قبلاً که اکنون تولید نمی‌شود، اگر همین محصولات توسط طراحان هدایت شوند، روزآمد می‌شوند و دوباره احیا می‌شود هم هنر ایرانی رایج می‌شود و هم کار تولید می‌شود و روستایی‌ها می‌توانند در روستاهایشان کار کنند."

این هنرمند عکاس در ادامه گفت:" مسئولیت اجتماعی یعنی اینکه ما همیشه منتظر نباشیم دولت به ما کمک کند، خودمان کار خودمان را انجام بدهیم. یعنی روی پای خودمان بایستیم. نگاه کنید چقدر گالری خصوصی در تهران افتتاح شده، چقدر تماشاخانه خصوصی افتتاح شده این‌ها یعنی ما خودمان هم می‌توانیم یک کارهایی انجام دهیم."

رضا کیانیان در ادامه افزود: "یکی از شرکت‌هایی که از این ماجرا استقبال کرده و وارد این عرصه شده، دبنهامز است. قرار شد به دلیل دغدغه مسئولیت اجتماعی ای که دارد از طراحان ایرانی برای تولید لباس و معرفی به جهان استفاده کند و لوازم خانگی کار دست ایرانی را با طراحی روز به تولید برساند. خواستند برای شروع حامی نمایشگاه من شوند، من گفتم نمی‌خواهد حامی شوید بیایید اثر هنری بخرید، این یعنی مسئولیت اجتماعی."

در ادامه مدیر دبنهامز در تهران وعده داد از این پس هر شعبه این برند در سراسر جهان یک بخش مد و لباس ایرانی با طراحی ایرانی و تولید ایران ارائه کند. 

نمایش عکس های رضا کیانیان تا ۲۹ بهمن ماه در آرت سنتر باغ واقع در بلوار اندرزگو ، خیابان سلیمی شمالی ، باغ انجمن خوشنویسان ایران دایر است. 

 

رضا کیانیان دبنهامز آرت سنتر نمایشگاه دچار آبی دریای بیکران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین