کد خبر: 13206 A

نمایش پرتره کشف شده‌ای از لوکاس کراناخ در قلعه ویندسور+عکس

نمایش پرتره کشف شده‌ای از لوکاس کراناخ در قلعه ویندسور+عکس

پرتره تازه کشف شده‌ای منسوب به نقاش آلمانی لوکاس کراناخ در اقامتگاه سلطنتی ویندسور به نمایش درآمد.

ایران آرت: امروز، پرتره تازه کشف شده‌ای منسوب به نقاش آلمانی لوکاس کراناخ در اقامتگاه سلطنتی ویندسور به نمایش درآمد. به گزارش ایران آرت به نقل از آرت دیلی؛ این نقاشی که احتمالا به سال‌های 1530 تا 1535 تعلق دارد، در کنار آثار دیگری از این نقاش امروز در قلعه‌ ویندسور به نمایش درآمد.

قلعه ویندسور یا وینزِر در شهر وینزر، شهرستان بارکشر انگلستان قرار دارد. تاریخ قلعه به زمان ویلیام اول بر می‌گردد. این قلعه که بزرگترین قلعه دنیا محسوب می‌شودبه همراه کاخ هولی روود و کاخ باکینگهام، محل اقامت ملکه الیزابت دوم و از خانواده سلطنتی بریتانیا است.

لوکاس کراناخ (1553-1472) که به خاطر همنامی پسر هنرمندش معروف است به لوکاس کراناخ پدر از نقاشان مشهور آلمانی در دوران رنسانس است که در طراحی و چوب‌تراشی نیز شهرت دارد. او از هنرمندان دربار و اشراف‌زادگان زمانه خودش بود. او بیشتر سال‌های کاری خود را برای الکتورز ساکسن یکی از ایالت‌های امپراتوری مقدس روم کار کرد. او در هنر نقاشی پرتره شهرت داشت و برای پرتره‌های خود، از هر دو قطب؛ شاهزادگان آلمانی و رهبران اصلاحات پروتستانی، که با آغوش باز او را می‌پذیرفتند استفاده می‌کرد، که این روند سبب نزدیکی او با هر دوی آن‌ها شد و از همین رهگذر از دوستان صمیمی مارتین لوتر، روحانی بنام شناخته می‌شد. او همچنین نقاشی موضوع‌های مذهبی را نخست در کاتولیک سنتی، و سپس در تلاش برای پیدا کردن راه‌های نو برای تحول در مذهب لوتریانیسم و دیدگاه‌های این مذهب با هنر به راه انداخت.

پرتره "بانو و پسرش" اثر لوکاس کراناخ پدر را می‌بینید:

royal-1

 

لوکاس کراناخ لوکاس کراناخ پدر قلعه ویندسور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین