کد خبر: 13164 A

بازی در زیورآلات در پلتفرم 28

بازی در زیورآلات در پلتفرم 28

امروز پلتفرم 28 میزبان زیورآلات متحرک است تا زاویه دیگری از بازی را به بحث بگذارد.

ایران آرت : گالری پلتفرم 28 در توضیح نمایشگاهی که از امروز آن را میزبانی می کند نوشته است:

در این فصل از برنامه‌هاى پلتفرم 28، همواره موضوع <بازى> از زوایاى مختلف مورد بحث قرار گرفته است. <بازى> پدیده اى است که در مقیاس هاى فضایى گوناگون شکل می گیرد. این مقیاس ها  می‌توانند به بزرگى یک شهر، یک پارک، یک ساختمان و یا به کوچکى فضاهایى شخصى مانند تن پوش هاى ما باشند. در این برنامه، مرورى خواهیم داشت بر زیورآلاتى متحرک، که توسط گروهى در مدیا لَب دانشگاه اِم آى تى طراحی شده اند.

جواهرات و لوازم جانبى براى مدت ها اشیائى تزئینى براى بدن انسان، و در عین حال همیشه عناصرى ثابت و غیر تعاملى بوده اند. این طرح به دنبال بررسى زیورآلاتى متحرک، و رابطه ى آن‌ها با سبک هاى فردى - که از شخصی به شخص دیگر متغیر مى باشند. - است. <کاینو> یک سیستم جنبشى است که امکان ایجاد تن‌پوشى خاص را فراهم مى کند. تن‌پوشی که به دنبال زیبایى و کاربرى مطلوب است. تیم طراحىِ این سیستم، طراحان مد و کاربران روزمره را به بررسى این طرح دعوت کرده اند تا موارد مصرفى و تصورات تعیین شده براى این سیستم را به آزمایش بگذارند. شرکت کنندگان، این دستگاه را نه به عنوان یک ابزار بلکه به عنوان یک همراه مورد بررسى قرار دادند چرا که این دستگاه ها رابطه ى فیزیکىِ نزدیکى با بدن دارند. آنها طیف وسیعى از سناریوهاى مصرفى را در نظر گرفتند که رابطه ى پیچیده ى حرکت و سبک هاى شخصى را مد نظر داشت. طراحان این طرح به حرکت، به عنوان فرصتى براى ارائه اى روان از شخصیت أفراد نگاه مى کنند؛ پدیده اى که ما را به دنیاى بازى و رهایى نزدیک مى کند؛ امرى که از طریق زیورآلات و تن پوش های ثابت چندان قابل دستیابى نیست. با همین استدلال، طراحان معتقدند که زیبایی شناسى شخصى، امرى مهم براى معنا بخشیدن به دستگاه هایى است که بر روى بدن در رفت و آمد هستند. و این‌گونه است که یک دنیاى بازیگوشانه در مقیاس یک تن پوش شکل مى گیرد.

این نمایشگاه  جمعه دهم آذر هم دایر هواهد بود؛ 

آدرس پلتفرم 28 : میدان هفت‌تیر، خیابان مفتح جنوبى، بعد از تقاطع سمیه، کوچه بور‌بور، خیابان خاقانى، نبش بن‌بست روشن‌منش، پلاک 28 هست. 

 

 

گالری پلتفرم 28
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین