کد خبر: 1258 A

جمعه جشن نیم قرن سالگی گالری سیحون با سهراب سپهری

جمعه جشن نیم قرن سالگی گالری سیحون با سهراب سپهری

فردا جمع هنرمندان و هنر دوستان در جشن تولد گالری سیحون جمع است.

ایران آرت : گالری سیحون سال ۱۳۴۵ توسط معصومه سیحون پایه گذاری شد که در حال حاضر این گالری توسط فرزند این هنرمند و گالری دار که سال ۱۳۸۹ فوت کرده است اداره می شود و به عنوان قدیمی ترین نگارخانه فعال تهران می توان از آن یاد کرد. نادر سیحون به مهر خبر داده جمعه برای پنجاهمین سالگرد تاسیس گالری، نمایشگاه ویژه ای برگزار خواهد شد. 

نادر سیحون گفت:" مادرم سال ۸۹ فوت کرد. در این سال ها گالری داری بالا و پایین های زیادی را به خود دیده است. هم به خاطر شرایط اقتصادی و هم شرایط اجتماعی. اما در همه فراز و فرودها گالری سیحون سرپا مانده است دلیلش هم این است که مادرم با عشق این گالری را راه انداخت و بسیار گالری دار خاص و هنر دوستی بود. این را به عنوان فرزندش نمی گویم بلکه به استناد حرف بسیاری از هنرمندها می گویم."

وی ادامه داد:" ما برای جشن پنجاه سالگی گالری نمایشگاهی از آثار هنرمندانی را جمع آوری کرده ایم که کارشان را با گالری سیحون آغاز کردند و تقریبا اکثر هنرمندان شاخص مدرن ایران از سهراب سپهری تا فرامرز پیل آرام را در بر می گیرد. جالب است بدانید در آن سال های دهه ۴۰ و ۵۰ که گالری سیحون راه اندازی شد و بزرگان هنر امروز ایران که آثارشان میلیاردی فروش می رود نمایشگاهی در گالری سیحون  می گذاشتند اصلا بحث فروش آثار مطرح نبود و گالری صرفا جایی بود برای ارائه آثار و مادرم اولین کسی بود که باعث فروش آثار هنرمندان شد.

 

 

گالری سیحون نادر سیحون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین