کد خبر: 12079 A

موزه هنرهای معاصر شفاف تر از همیشه/ علی محمد زارع آمار آثار گنجینه را داد و چند خبر خواندنی

موزه هنرهای معاصر شفاف تر از همیشه/ علی محمد زارع آمار آثار گنجینه را داد و چند خبر خواندنی

سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران خبرهایی تازه دارد که حتما برای جامعه تجسمی جالب توجه است.

ایران آرت : علی محمد زارع می گوید یک تیم کارشناسی در حال تهیه شناسنامه برای تک تک آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران هستند. 

سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران با اعلام اینکه تعداد ثبت اولیه آثار گنجینه ٣٧٧٢ اثر بوده است که از  این تعداد ٥١٢ اثر در سال ١٣٨٢ به دفتر هنرهای تجسمی منتقل و یک اثر نیز با شاهنامه شاه طهماسبی مبادله شد بدین ترتیب تعداد اثار ثبتی ٣٢٥٩ اثر است. 

تعداد٢١٩ اثر نیز از طرف هنرمندان به موزه اهداء شده است. بدین ترتیب جمع آثار موزه به لحاظ ثبت اموال ٣٤٧٨ اثر  می‌شود. 

زارع خاطر نشان کرد: اگر روسای قبل، این عدد را تقریبی اعلام می کردند بدین جهت بوده است که برخی از آثار که ده‌لت (ده تکه) دارند متاسفانه در ابتدا در دفتر اموال ده اثر جداگانه ثبت شده اند در حالی که در واقع باید یک اثر ثبت می‌شدند به مانند اثر دونالد جاد. 

او گفت : در حال حاضر فارغ از ارزش اثر، تک تک آثار در حال شناسنامه دار شدن هستند، حتی آثار چاپی‌ای که شاید ۱۰۰ دلار بیشتر قیمت ندارند.

 زارع اعلام کرد : تا به امروز تعداد ۹۰۰ اثر صاحب شناسنامه کارشناسی شده‌اند که این شناسنامه فراتر از نام هنرمند و نام اثر و تاریخ خلق اثر، حائز اطلاعات افزون تری ست. این مجموعه از هم اکنون به تدریج در اختیار مخاطبان قرار گرفته است و این روند در حال ادامه و تکامل است.

او افزود: از جمله دیگر کارهایی که درسه ماه اخیر در موزه انجام شده است می توان به  افزایش دوربین های مداربسته، شستشوی مجسمه های باغ مجسمه و نصب سیستم اعلام سرقت اشاره کرد.

او گفت: تعویض ریل های نمایشگاهی و افزایش فضای گنجینه نیز در دستور کار ماه‌های آتی قرار گرفته است.

زارع خبر داد: در چند روز آینده در حضور انجمن های هنرهای تجسمی و تنی چند از چهره های شاخص خانواده تجسمی گزارشی کامل از تحولاتی که در شیوه مدیریت موزه هنرهای معاصر تهران برنامه ریزی شده است را اطلاع رسانی می کنم و به مشورت می گذارم.

سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران در پایان تاکید کرد: اطمینان دارم برخی از بدخواهان هنر و هنرمند  که تنها در پی نفرت پراکنی و فاصله اندازی میان جامعه هنری ایران هستند، آب در هاون می کوبند، جامعه تجسمی ایران یک خانواده فرهیخته و هوشمند است و توهین و هتاکی و اتهامات بدون سند به این و آن را نمی‌پسندد.

موزه هنرهای معاصر تهران علی محمد زارع
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین