کد خبر: 12052 A

پریان در سرزمین بازیافتی/ سارا تقوی از نمایشگاه "باز، یافتِ دیگر" می‌گوید

پریان در سرزمین بازیافتی/ سارا تقوی از نمایشگاه "باز، یافتِ دیگر" می‌گوید

تقوی می‌گوید سعی کردم داستان‌های مربوط به شاه‌پریان را وارد دنیای بازیافت‌ها کنم.

ایران‌آرت: سارا تقوی، هنرمند مجسمه‌ساز درباره برگزاری نمایشگاه "باز، یافتِ دیگر" در گالری سیحون گفت: در این نمایشگاه من از وسایل دور ریز و بازیافتی استفاده کردم تا به‌نوعی تضاد دنیای رویا‌ها با واقعیت را به ترسیم بکشم. ایده این نمایشگاه زمانی به ذهنم خطور کرد که وارد فضای بازیافت شدم و تضاد را به صورت ملموس احساس کردم.

این هنرمند، ایده اصلی نمایشگاه را برگرفته از دنیای پریان خواند و اظهار کرد: من سعی کردم که داستان‌های مربوط به شاه‌پریان را وارد دنیای بازیافت‌ها کنم. البته این مسئله زمینه‌ای برای بروز احساساتی بود که مدنظر داشتم.

نمایشگاه سارا تقوی

تقوی تصریح کرد: به نظر من زندگی و احساسات خاص آن همواره در فضا یا شرایطی خاص رخ نمی‌دهد لذا سعی کردم که داستان‌های خاص را وارد فضایی خنثی کنم تا نشان دهم که ما به دنیایی که در آن هستیم تا چه اندازه بی‌توجهیم و بستر رویدادها را نادیده می‌گیریم.

او تضاد دنیای افسانه‌ها با واقعیت را درک مفهومی این مجسمه دانست و اظهار کرد: بسیاری از ارجاعات آثار مربوط به داستان‌های پریان و ازجمله ازدواج آن‌هاست که همواره نگاهی رویایی به آن داریم به همین خاطر من سعی کردم که تناقض این فضا با دنیای افسانه‌ها را ترسیم کنم.

این هنرمند ادامه داد: من در این نمایشگاه به دنبال این بودم که بگویم حتی پریان نیز در سرزمین واقعی این‌گونه زندگی می‌کنند.

تقوی با اشاره به اینکه "باز، یافتِ دیگر" نخستین نمایشگاه انفرادی اوست، بیان کرد: در این نمایشگاه بالغ‌بر 10 اثر به نمایش گذاشته‌ام که نزدیک به دو سال وقت صرف آن کرده‌ام.

او در خصوص نحوه کار با مواد بازیافتی گفت: عمده کارهای این نمایشگاه فیگوراتیو هستند که البته در بخش‌هایی اسمبل (مونتاژ) نیز شده‌اند زیرا تکه‌هایی را نیز در آثار هماهنگ کرده‌ام البته عمده متریال مورد استفاده من رزین بوده است.

نمایشگاه سارا تقوی

این هنرمند افزود: من حساسیت چندانی روی یافتن وسایل بازیافتی نداشتم لذا برخی آثار متعلق به زندگی روزمره هستند.

تقوی درباره بازخورد نمایشگاه گفت: اکثر مخاطبان از آثار احساس خوبی دریافت کردند زیرا از شکل کلیشه‌ای دور بود اما به طور حتم خانم‌ها بیشتر با کارها همزاد پنداری کردند.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 10 آبان ماه همه‌روزه به گالری واقع سیحون واقع در: خیابان وزرا، کوچه چهارم، پلاک ۱۱ مراجعه کنند.

 

 

سارا تقوی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین