کد خبر: 11986 A

حراج آثار هنرمندان اسلامی در ساتبیز لندن+عکس

حراج آثار هنرمندان اسلامی در ساتبیز لندن+عکس

بعد از برگزاری حراج آثار هنری اسلامی در بونامز لندن، امروز نوبت به حراج هنر اسلامی در ساتبیز رسید.

ایران آرت: بعد از برگزاری حراج آثار هنری اسلامی در بونامز لندن، امروز نوبت به حراج هنر اسلامی در ساتبیز رسید. در حراج آثار هنر جهان اسلام در ساتبیز لندن آثاری از شاعران و نویسندگان دوره اسلامی و همین طور صحف کریم به فروش رسیدند.

در حراج امروز ساتبیز 29 ورق از مجموعه روایات الجاهده الشیحه اثر بو عبدالله محمد بن اسماعیل بن ابراهیم البخاری با قیمت تقریبی 11 هزار دلار، دیوان زهیر الدین فریابی به نگارش غیاث القاسمی  که مربوط به سال 883 هجری قمری است به قیمت 16 هزار دلار، بوستان سعدی، متعلق به دوره تیموری با قیمت تقریبی 5600 دلار، یوسف و زلیخای جامی متعلق به عصر صفوی، به نگارش سلیم نیشابوری با قیمت 112 هزار دلار، مجموعه ای از آثار عبد الرحمن جامی شامل 254 صفحه، باز هم متعلق به دوران صفوی با قیمت 48 هزار دلار، دو ورق مصور از شاهنامه فردوسی هر دو متعلق به دوره صفوی با قیمت‌ 6500 دلار، مثنوی معنوی مولانا 308 صفحه، خوشنویسی شده توسط احمد السکاکی شیرازی، متعلق به دوره صفوی با قیمت تقریبی 6500 دلار و یک دیوان حافظ، مربوط به دوره قاجار با قیمت 11 هزار دلار به فروش رسید. تصاویر این آثار را به ترتیب متعاقب این خبر مشاهده خواهید کرد.

در این حراجی همچنین قرآنی تذهیب شده، نوشته شده توسط علی رضا بن حاجی محمد جعفر و متعلق به دوره قاجار به قیمت 48 هزار دلار و یک قرآن کوچک تذهیب شده‌ 191 صفحه‌ای متعلق به سال 1225 هجری قمری با قیمت 13700 دلار فروخته شد.

در این حراج همچنین پرتره‌ای از  آقا محمدخان قاجار متعلق به  تاریخ 1210 هجری و یک ورق مصور تذهیب شده از نسخه خطی شاهنامه فردوسی مربوط به دوره تیموری با قیمت تقریبی 13 هزار دلار و مرقع خوشنویسی علی الکاتب متعلق به سال 1770 میلادی با قیمت 8 هزار دلار چکش خورد.

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ساتبیز لندن هنر اسلامی در ساتبیز لندن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین