کد خبر: 11869 A

نمایش آثاری از رامبرانت در موزه نوریچ کسل/ 10 اثر از نقاش شهیر هلندی

نمایش آثاری از رامبرانت در موزه نوریچ کسل/ 10 اثر از نقاش شهیر هلندی

نمایشگاهی از آثار رامبرانت در موزه نوریچ کسل برپاشده است.

ایران آرت: نمایشگاهی از آثار رامبرانت در موزه نوریچ کسل برپاشده است. این نمایشگاه که از 21 اکتبر آغاز به کار کرده است تا هفتم ژانویه سال 2018 برپا خواهد بود. موزه نوریچ کسل در شهر نوریچ انگلستان پرینت‌ها، در این نمایشگاه نقاشی‌ها و طراحی‌هایی از هنرمند شهیر هلندی به نمایش گذاشته است.

رامبرانت نقاش معروف هلندی در سال ۱۶۰۶ متولد شد. او نماینده برجسته مکتب و سبک نقاشی هلندی و استاد سایه و روشن در نقاشی است. رامبرانت پسر آسیابانی از مردم لیدن بود. مادرش او را به خواندن کتاب مقدس (تورات و انجیل) ترغیب می‌کرد و به این سبب خیال هنرآفرین او هرگاه از مشاهده و تصور زندگی واقعی هلند فراغتی می‌یافت بسوی شهر بیت المقدس پرواز می‌کرد و داستان‌های مذهبی را مجسم می‌ساخت. هنگامی که به دانشگاه وارد شد ذوقی به آموختن مواد علمی نشان نداد. سرانجام شاگرد یکی از نقاشان محلی شد. پس از مدتی از معلم چشم پوشید و نزد خود به کار پرداخت. بیست و دو ساله بود که به آمستردام رفت و در آنجا به عنوان نقاش چهره‌نگار به کار پرداخت و محبوبیتی به دست آورد.

 روح نقاشی رامبرانت روشنی است. نقاش می‌کوشد ازطریق تضادی که میان سایه روشن پرده خود به وجود می‌آورد فاجعه زندگی بشری و عشق آسمانی و اسرار روح و حقیقت چهره تصویر شده را نشان دهد. نقاش با محیط خود روابط خوبی نداشت و مردم قدر هنرش را آن چنان‌که خود هنرمند متوقع بود نمی‌شناختند. در سال ۱۶۵۷ باآنکه هنوز سفارش‌هایی برای کشیدن پرده‌های بزرگ به او می‌دادند وضع معاش هنرمند مختل شد، خانه خود را با مجموعه طرح‌هایی که در عمر خود گرد آورده بود فروخت و در یکی از محله‌های تاریک بیرون شهر آمستردام اقامت کرد.

او در شصت وسه سالگی به سال ۱۶۶۹ درگذشت.

تصاویری از آثار این هنرمند می‌بینید:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رامبرانت موزه نوریچ کسل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین