کد خبر: 11419 A

وزیر ارشاد: اولویت با حوزه تجسمی است / گنجینه‌ موزه‌ هنرهای معاصر تهران مورد توجه قرار می‌گیرد

وزیر ارشاد: اولویت با حوزه تجسمی است /  گنجینه‌ موزه‌ هنرهای معاصر تهران مورد توجه قرار می‌گیرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر شفاف سازی بودجه وزارتخانه تاکید کرد و گفت: در این دوره، حتماً اولویت‌گذاری در تخصیص بودجه‌ وزارت ارشاد در حوزه‌ هنرهای تجسمی و موزه، اتفاق خواهد افتاد.

 

ایران آرت: سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در پاسخ به این سؤال که در دوره‌ جدیدِ وزارت ارشاد، چه برنامه‌ای برای به‌روز رسانیِ سیستم حریق و تهویه‌ گنجینه‌ موزه‌ هنرهای معاصر تهران در نظر گرفته شده و آیا بودجه‌ خاصی به آن تخصیص داده‌ شده یا خیر، گفت: حفاظت و صیانت از گنجینه‌ موزه‌ی هنرهای معاصر تهران و اینکه شرایط مطلوب‌تری نسبت به گذشته پیدا کند، مورد توجه این دوره خواهد بود. این گنجینه، یکی از مراکزِ مهم ما، برای آثار نفیس هنری در کشور است و ما تلاش می‌کنیم انشالله شرایطی که در موزه وجود دارد، شرایط بهتری از نظر حفاظت و صیانت از آثار آن باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره خریدِ چند اثر ازسوی معاونت هنری وزارت ارشاد از حراجی تهران، گفت: در این دوره، حتماً اولویت‌گذاری در تخصیص بودجه‌ی وزارت ارشاد در ارتباط با بحثِ کل حوزه‌های وزارت ارشاد، ازجمله‌ی حوزه‌ی هنرهای تجسمی و موزه، اتفاق خواهد افتاد تا خرید اثر. هم‌چنین در دوره‌ جدید، ما یک نظام روشن‌‌تر و شفاف‌تری را در اولویت‌بندی هزینه‌ها خواهیم داشت، و طبعاً هر کاری از سوی ما استدلا‌ل‌های خودش را خواهد داشت تا مشخص شود چرا بودجه‌ای در جایی از ارشاد و چگونه مصرف شده است؛ نه در جایی دیگر.

 

موزه هنرهای معاصر تهران سید عباس صالحی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین