کد خبر: 10846 A

کار به چسب زرد نرسد! /لیلی گلستان و شهردار نوآمده تهران

کار به چسب زرد نرسد! /لیلی گلستان و شهردار نوآمده تهران

لیلی گلستان ،مترجم و گالری دار شناخته شده متنی را خطاب به محمد علی نجفی، شهردار تهران منتشر کرده است

ایران آرت : لیلی گلستان در شرق نوشته است:

پرسیده‌اید که به‌عنوان یکی از اهالی فرهنگ و هنر از شهردار جدید چه انتظاراتی دارید. 
اول با یک قصه شروع می‌کنم:


شهرداری سابق مقدار فراوانی درخت توت تزیینی خرید و در سراسر اتوبان‌ها و پارک‌ها کاشت. تحقیق و مشورت نکرده بود و نمی‌دانست که این درخت پشه سفید ایجاد می‌کند.

خیلی زود تمام شهر پر شد از موجودات ریزی به نام (پشه سفید توت) که توی چش و چار همه می‌رود و حسابی مزاحم است.

شهرداری به دست وپا افتاد و بالاخره متوجه شد که این موجود ریز مزاحم، رنگ زرد را خیلی دوست دارد! پس به هر درخت به اندازه یک کف دست یک ورق چسب زردرنگ چسبانید. پشه‌ها روی چسب نشستند و دیگر ور نیامدند. اما آن‌قدر زیاد بودند که این کار کفایت نکرد.

بعد سایت‌ها هشدار دادند که مراقب باشید اگر توی دهان، حلق و چشم بروند ایجاد عفونت خطرناکی می‌کنند. 
این یکی از‌ شاهکارهای شهردار سابق بود. 


پس آقای شهردار جدید باید بدانند مبادا کاری کنند که به چسب ختم شود. چون چسب حتما راه‌حل نیست! 


حالا برویم سر مطالبات از شهردار جدید که خوب درس خوانده و دانشگاه‌ ام.آی.تی را تمام کرده و دنیا را دیده و با دید باز‌تری به مسائل نگاه می‌کند. 


همیشه شهرداری‌ها یکی از متولیان مهم فرهنگ و هنر شهرشان بوده‌اند. برای شهرشان تئاتر می‌سازند. سینما می‌سازند. سالن کنسرت می‌سازند. 


برای هنرمندان کارگاه‌هایی می‌سازند با اجاره‌ای بسیار ناچیز و گاهی هم به صورت رایگان. هنرمندان ما اغلب دچار کمبود جا برای اجرای کارهای‌شان‌اند. هنرمندان تئاتر اغلب دنبال جایی برای تمرین‌اند و ساخت این کارگاه‌ها می‌تواند کلی گره از کارشان باز کند. 


شهرداری می‌تواند بیلبورد‌هایی را در سطح شهر به تبلیغ محصولات هنری و فرهنگی اختصاص دهد. 


می‌تواند برای هر محله کتابخانه‌های کوچکی بسازد. جایی آرام برای کتاب‌خوانی، درس‌خواندن و نوشتن. 
حتی می‌تواند مجتمع‌های کوچکی بسازد شامل یک سینمای کوچک ٥٠ نفره، یک سالن سخنرانی کوچک و یک کتاب‌فروشی و یکی، دو کافه کوچک و جمع‌وجور؛ مجتمعی که تفریحات سالم برای جوانان فراهم کند. 


ما از آرزوکردنمان گذشته!  زیاد نوشته‌ایم و زیاد مطالبه کرده‌ایم. هرگز شنیده نشدیم و همچنان ناکام مانده‌ایم. اما نمی‌دانم چرا باز هم امید داریم که صدایمان شنیده شود. 


در همین‌جا آمادگی برای هر نوع همکاری را از جانب خودم و باقی اهل فرهنگ و هنر اعلام می‌کنم. ما آماده‌ایم که تخصص و تجربه‌مان را در طبق اخلاص بگذاریم و برای بهترشدن شهرمان همکاری و همراهی کنیم. 


دیگر، هم ما و هم شما آقای شهردار می‌دانیم که نباید بدون تحقیق و مشاوره با اهل فن درخت توت تزیینی بکاریم که حتما چسب زرد چاره دردمان
 نخواهد بود. 

 

لیلی گلستان محمد علی نجفی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین