گزارش تصویری ایران‌آرت از آیین نکوداشت و رونمایی از آثار استاد محمود فرشچیان

آیین نکوداشت به همراه رونمایی از آثار استاد محمود فرشچیان شامگاه پنجشنبه 30 شهریور در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم که با حضور سید عباس صالحی وزیر ارشاد، علی مرادخانی و جمعی از هنرمندان و چهره‌های فرهنگی و هنری برگزار شد،  محمود فرشچیان با بیان اینکه کسانی که اهل نقاشی و خط هستند، اهل سخنوری نیستند در صحبت هایی کوتاه گفت: من از برادران میرباقری صاحبان خانه فرهنگ و هنر گویا بسیار تشکر می کنم که چنین خدماتی به فرهنگ این سرزمین می کنند. بسیاری در اروپا و آمریکا وقتی کتاب هایی را که اینجا چاپ می شود می بینند باور نمی کنند چنین کتاب های فاخر و با کیفیتی اینجا چاپ شده باشد.

وی ادامه داد: خوشحالم امروز کتاب های خطی از استادان به نامی رونمایی می شود که در تاریخ خوشنویسی این کشور می مانند. در پایان آرزو می کنم و خدا را قسم می دهم تا کشورمان را از شمال و جنوب و غرب و شرق و خلیج همیشه فارس حفظ کند.

در پایان مراسم با حضور چهره های فرهنگی و هنری از پنج کتاب "ششمین کتاب محمود فرشچیان شامل جدیدترین آثار وی، کتاب "سلطان سریر صبح خیزان" اثر اسرافیل شیرچی، کتاب "حافظ" به خط رسول مرادی و با نگارگری محمود فرشچیان، کتاب "رباعیات خیام" به خط احمد فلسفی و کتاب و زندگینامه استاد فرشچیان کار امیر صبوری رونمایی شد.

 

کد خبر: 10705
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-10705
تالار وحدت محمود فرشچیان
سایر گزارش های تصویری