کد خبر: 10701 A

ویدئوآرت ایرانی در روسیه برگزیده شد

ویدئوآرت ایرانی در روسیه برگزیده شد

جشنواره فیلم‌های اروپایی، فیلم «فلت لند» را به عنوان بهترین ویدیو آرت معرفی کرد.

ایران‌آرت: فروردین ماه امسال در گالری شیرین نمایشگاهی با نام "پختستان" برگزار شد که با نیت ارتباط میان ادبیات و هنرهای تجسمی شکل گرفته بود. گلبرگ برزین به عنوان طراح ایده‌ی اصلی و هشت هنرمند جوان آثار گوناگونی را در مدیاهای مختلف در این نمایشگاه ارائه کردند.

پختستان ترجمه‌ی واژه‌ی انگلیسی فلت لند Flatland است و این مجموعه با الهام از کتاب پختستان نوشته‌ی ادوین ابوت و ترجمه‌ی منوچهر انور شکل گرفت. 

ویدیو آرت «فلت لند» یکی از آثار شرکت کننده در این نمایشگاه بود که برداشتی آزاد از رمان اِدوین اَبوت است و داستان تجربه زندگی اشکال هندسی در جهان‌های یک، دو، سه بعدی و حتی بالاتر از آن را روایت‌ می‌کند. هر یک از این اشکال تنها قادر به درک ابعاد جهان خود هستند و وجود دنیاهایی با ابعاد بیشتر را انکار می‌کنند.

در طول روند تمرین حدود دویست اجراگر به این پروژه وارد و خارج شدند و در نهایت ۸۵ اجراگر برای حضور در این ویدیو انتخاب شدند. فیلمبرداری این اثر بر فراز یک برج در محیط شهری و به تمامی از زاویه دید بالا، به صورتی انجام شده است که هر یک از اجراگران به شکل یک نقطه دیده می‌شوند.

اما پس از این نمایشگاه، «فلت لند» در جشنواره‌ بین‌المللی فیلم سوییس، فستیوال ویدیودنس پالما و جشنواره «گوشه‌ای در جهان» و رویداد بینافرهنگی «کاریبی نایت» شرکت کرد و حالا در جدیدترین حضور بین‌المللی خود موفق به کسب جایزه بهترین ویدیو آرت از دومین دوره «جشنواره فیلم‌های اروپایی: جریان اصلی و زیر زمینی» روسیه شده است.

عوامل این ویدیوآرت عبارتند از طراح حرکت: علیرضا کیمنش، ویدیو: امیر پوستی، موسیقی: پیتر پیر حسینلو، اصلاح نور و رنگ: سیندخت رحیمیان (استودیو ضدنور)، عکاس: پیمان کرمانی، دستیاران اجرا: کورش محمدی، پدرام صمدی، سعید طاهرخانی، سیما صادقی، الهام ایروانی، نسیم آریان، ساناز اسلامی، شوکا کریمی، هدیه بختیاری، طراحی پوستر: پویا مدللی.

 

 

فلت لند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین