کد خبر: 10635 A

اینجا بُدروم است!

اینجا بُدروم است!

مهسا ذاکری دیده‌های خود در یک سفر را نقاشی کرده تا بتواند روابط انسانها را بررسی کند.

ایران آرت: مهسا ذاکری مجموعه‌ای از نقاشی های خود را در گالری 26 به نمایش گذاشته است. دراین آثار که حاصل سفری به «بُدروم» ترکیه است ذاکری تلاش کرده تحلیلی از روابط انسانی امروز را ارائه دهد.

ذاکری در این زمینه می‌گوید: این تحلیل می‌تواند خارج از جغرافیای این مرز و بوم، به واسطه‌ی خود ما صورت بگیرد. من صحنه‌هایی که در سفر می‌دیدم را با دوربین عکاسی ثبت می‌کردم و می‌دیدم که آدم‌ها، با هر ملیتی کنار هم قرار گرفته‌اند. این آدم‌ها پوشش‌های مختلفی داشتند و تلاش می‌کردند که فردیت خودشان را نشان دهند. کم‌کم تصمیم گرفتم که به  یک نتیجه‌ای برسم و شروع کردم به کار کردن با کمی ویرایش‌ و مقداری هم بداهه‌پردازی و تراوشات ذهنی‌‌ای که صورت می‌گرفت؛ و در نهایت، این مجموعه جمع‌آوری شد.

او ادامه داد: از عمده‌ترین ویژگی‌ کارهای من، دِفرمه بودن صورت‌هاست. صورت‌ها انگار کاملاً حرکت کرده‌اند. برای مثال اگر آدمی نگاهش رو‌به‌روست، بینی‌اش سمت دیگری‌ است. از دیگر ویژگی‌های کار من از بین بردن پرسپکتیو است. با این‌کار تلاش می‌کنم که دوری و نزدیکی‌ را از بین ببرم. با این تفکر که هر شی‌‌ء‌ که دور است الزاماً کوچک نیست، و با این تکنیک می‌خواهم به نوعی این موضوع را مطرح کرده باشم.

ذاکری در گفت و گو با ایلنا افزود: با دِفرماسیون چهره‌ها، به نوعی حالت روانی آدم‌ها را نشان می‌دهم؛ حالت‌های مختلف روانی‌ مثلِ لذت‌جویی، پرخاش، خنده‌های سطحی و ... که در حالت‌ صورت‌شان دیده ‌می‌شود. این صورت‌ها هیچ‌‌کدام شبیه دیگری نیست. نوع پوشش و پیرایش‌ این آدم‌ها، نشان می‌دهد که از ملیت‌های مختلفی هستند. در نهایت این نحوه‌ی تفریح‌کردن‌شان است که این آدم‌ها را به هم پیوند می‌زند. انگار این افراد، فقط دنبال این هستند که خوش بگذارنند و فقط قادر به درک همین لحظه هستند.

 

 

مهسا ذاکری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین