کد خبر: 10625 A

گفت و گوهای تلگرامی و یادی از یک خانه قدیمی/ شفق کلهر از نمایشگاه عکس‌هایش می‌گوید

گفت و گوهای تلگرامی و یادی از یک خانه قدیمی/ شفق کلهر از نمایشگاه عکس‌هایش می‌گوید

نمایشگاه عکس شفق کلهر با نام "خانواده عزیز" در گالری کافه عکس برگزار می‌شود.

ایران‌آرت: شفق کلهر که قرار است نمایشگاه عکس‌هایش با عنوان"خانواده عزیز" در گالری کافه عکس به نمایش در بیاید در مورد این آثار گفت: عکس‌هایی که در این نمایشگاه ارائه دادم ترکیبی است از یک عکس که در بک گراند به تصویر در آمده و اسکرین شات‌هایی از برخی مکالمات خانوادگی من که بر روی این تصویر قرار گرفته است.

او ادامه داد: تصویر زیرین این عکس‌‌‌ها، خانه‌ای است که در واقع همه خانواده ما در آن بزرگ شدیم و بعد از جدایی پدر و مادرم آن را ترک کرده و دیگر آن را ندیدم. از سویی خواهران من هم بعد از این ماجرا به خارج از ایران مهاجرت کردند.

شفق کلهر

این هنرمند گفت: من به این ایده فکر می‌کردم که ما مکانی را که به طور واقعی در آن کنار هم بوده‌ایم را از دست داده‌ایم و مثل یک بک گراند که از گذشته ما جامانده، در قالب تصویر در زیر عکس‌های من جلوه کرد.

کلهر گفت: ما سعی کردیم آن فضای واقعی را در دل فضای مجازی و در قالب گروهی تلگرامی احیا کنیم که در پس گفتگوهایی پراکنده و یا استیکرها این فضا شکل می‌گرفت. من تصاویری از این فضای مجازی بازسازی شده را به عنوان اتفاق زندگی امروزم بر روی آن تصاویر زیرین از خانه آوردم.

او گفت: البته سعی‌ام این بود که جدایی و پراکندگی واقعی و یکجا بودگی مجازی را به تصویر در بیاورم، بدون این که قضاوتی در کارم باشد و می‌خواهم که خود مخاطب به درک آن برسد.

این هنرمند ادامه داد: در این نمایشگاه 12 اثر با تکنیک دبل اکسپوز و در ابعاد 20 در 30 به نمایش در می‌آید. نمی‌خواستم با چاپ این عکس‌ها خللی در کیفیت عکس‌ها بوجود بیایید و به تصویر نهایی آن‌ها آسیبی بزند، برای همین این عکس‌ها در شکلی محدود به تصویر در می‌آید.

شفق کلهر

لازم به یادآوری است ، نمایشگاه عکس "خانواده عزیز" شفق کلهر  روز جمعه 31 شهریور  ساعت 6 عصر افتتاح می‌شود و تا 13 مهر در گالری کافه عکس، میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

گالری کافه عکس در خیابان ولیعصر تقاطع میرداماد، مرکز خرید اسکان، طبقه زیر همکف، پلاک 24 واقع شده است.

 

 

شفق کلهر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین