کد خبر: 10585 A

حمله دوباره علی معلم دامغانی به ایران آرت/ آقای معلم به هنرمندان توهین می کنید کافی نیست، به شعور مردم هم توهین می‌کنید؟

حمله دوباره علی معلم دامغانی به ایران آرت/ آقای معلم به هنرمندان توهین می کنید کافی نیست، به شعور مردم هم توهین می‌کنید؟

رئیس فرهنگستان هنر، روزهای فرد به هنرمندان توهین می‌کند و روزهای زوج در پس بازی کلمات سعی در توجیه ناسزایی که گفته برمی آید. پاسخ اخیر او به ایران آرت نشان می دهد ایشان این روزها در آن جایگاه دولتی به چه کاری مشغول است.

ایران آرت: فرهنگستان هنر هشت سال است به انفعالی تاسف برانگیز دچار شده است. بیلان عملکرد آن را لطفا در وب سایت فرهنگستان هنر ببینید.

در عوض این کم کاری تاریخی، از یازدهم مرداد ماهی که گذشت، رئیس این مجموعه قلم برداشته و در سربرگ و سایت این مجموعه دولتی زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی و شخص رئیس جمهور، به هنرمندان فحاشی می کند؛ یک روز به بزرگی از هنر که موی برای اعتلای هنر ایران سپید کرده می گوید " مال خر"، به دیگری می گوید " فضولی نکن"، به هنرمندانی که رفتار او در حبس موزه بانک پاسارگاد را نقد کرده اند می گوید " شریک دزد"، به روزنامه ها تیتر می دهد " گالری دار برای فساد گالری ایجاد می کند" و " اینجا همه فاسدند"...

قصاید فحاشی های این روزهای رئیس فرهنگستان هنر هفتاد من کاغذ شده است که واقعا هر یک از آنها می تواند پیگرد قانونی داشته باشد؛ اما حجب و حیای هنرمندان و سکوت معنادار آنها به این امید که اولیای امور واکنشی نشان دهند تا امروز سبب شد ناسزاهای بیشتری بشنوند.

ایران آرت دو پرسش ساده را بارها تکرار کرده است:

اول اینکه یک مقام دولتی مانند رئیس فرهنگستان هنر اجازه دارد، به گفته های چهره های شناخته شده هنر ایران واکنش های توهین آمیز این چنینی نشان دهد و آن را در سر برگ و سایت دولتی خود رسانه ای کند؟! کدام مسئول دولتی در جواب یک منتقد می تواند بگوید " تو را سننه" یا " فضولی در کار غیر!" یا بدون ارائه سند به ده هنرمند صاحب نام یک جا بگوید "شریک دزد!"

پرسش دوم اینکه: به هر دلیلی رئیس فرهنگستان هنر، بعد از هشت سال اجاره گرفتن از موزه بانک پاسارگاد در 500 تابلوی متعلق به این مجموعه تشکیک کرد، و یازدهم مرداد نوشت که این ها سند ندارد و مال الله است؛ عده ای از صاحب نامان هنر هم که این تابلوها را به بانک مزبور فروخته اند بدون اینکه اساعه ادبی به فرهنگستان هنر و رئیس آن کنند خبر دادند ما کار فروختیم و پولش را گرفته ایم تا این گونه کنش پیشرو بانک پاسارگاد را ستایش کنند و به سرمایه گذاران هنر این پیام را دهند که آنها را در چنین پیشامدهایی تنها نمی گذارند.

 اکنون انتظار از یک مقام دولتی که حقوق بگیر دولت است، دولتی که وام دار جامعه هنری ست چیست؟ صبوری و متانت به خرج دهد تا مراجع قضایی حکم را صادر کنند یا هر روز در این روزنامه و آن خبرگزاری به این و آن بپرد و کوله بار ناسزا گویی و تهمت افکنی خود را پر بارتر کند؟

رئیس فرهنگستان هنر هر که هست باید تابع قانون باشد، نمی تواند خارج عرف رفتار اداری به عالم و آدم بد و بیراه بگوید و کسی هم پاسخش را ندهد. چند صدایی و پرهیز از تک صدایی و متکلم وحده بودن شعار جمهوری اسلامی ست و شایسته این نظام نیست که کسی بر مسندی نشیند که بدون ارائه مدرک به هنرمندان، سرمایه های معنوی این مملکت بگوید دزد.

 

رئیس فرهنگستان هنر به این دو پرسش ساده پاسخ دهد بهتر است یا با دوز بازی با الفاظ، با نام و شخصیت حقیقی و حقوقی افراد شوخی های خارج عرف کند و بگوید که آگاهانه امین را عمین و یا تفرشی را طفرشی می نویسم و یا ایران آرت را ایران آرد! این شأن یک مقام دولتی ست؟ واقعا همچنان بیچاره فرهنگستان هنر!

پاسخ تازه رییس فرهنگستان هنر به مطلب سایت ایران آرت

به نوشته وب سایت فرهنگستان هنر ،محمدعلی معلم دامغانی رئیس فرهنگستان هنر، در پی مطلب شماره 10473 منتشر شده در تاریخ 96/6/26 در سایت خبری ایران آرت یادداشتی بدین شرح منتشر کرد:

آقای ایران آرت

این ترکیب یعنی این اسم مرکب خلاف ادب است . ایران هنر دارد ، آرت و کارت ندارد . تناولی استاد هنرمند است ، چنین باشد. من هم شهرتش را انکار نمی‌کنم ، اما بی‌ادبی رئیس‌فرهنگستان به فرهنگ و هنر و ادبیات و بی‌ادبیات مربوط می‌شود که با حضور ارجمندانی در حد همائی و فروزانفر امتحان می‌دهم و فضولی هم فعل کسی است که بسیار اظهار فضل می‌کند و اگر از نوع اولش نباشی آشفته نمی‌شوی . اقوال افاضل آقای تناولی ، آقای آغداشلو ، نصرالله افجه‌ای و سایرین را یکبار دیگر بخوان و بگو که مسئله پانصد تابلوی مسروقه و ضبط آن در فرهنگستان به هنر فروشان چه ربطی دارد ، الا اینکه از فرط فضولی خود را در معرض رسوایی قرار می دهند وگرنه هنرمند حقیقی از فعل و عمل فرهنگستان شادمان است تا کور شود!

  محمدعلی معلم دامغانی

 رئیس فرهنگستان هنر

پاسخ علی معلم به ایرات آرت

به شعور مردم توهین نکنید

توهین به شخصیت‌های هنری و بعد توجیه بی‌ادبی‌های متواتر، آن‌ هم با ترفندِ نخ نما شده‌ی بازی کردن با کلمات یا به قول مهدی اخوان ثالثِ فقید دوزبازی با الفاظ، کار بخردانه‌ای نیست. معنای مبرهن، شفاف و جاری در کلام مردم را با چه تاخت می‌زنید؟ آیدین آغداشلو را می‌نویسید «آغداش»، به پرویز تناولی می‌گویید فضول و بعد هم معنای «یاوه گو» و «آن که بی جهت در کار دیگران مداخله می‌کند» را فراموش می‌کنید می‌نویسید «فضولی فعل کسی است که بسیار اظهار فضل می‌کند»؟ لطفا از هر چه می‌نویسید توجیهی ساده انگارانه بیرون نکشید و به شعور مردم توهین نکنید.

خواننده محترم ایران آرت، لطفا متن اعتراض های اساتید هنر به حبس موزه بانک پاسارگاد در فرهنگستان هنر را زیر همین مطلب مطالعه فرمایید تا عیار گفته های رئیس فرهنگستان هنر روشن شود.

گاف تازه رئیس فرهنگستان هنر /آخرین خبر

لابد خوانده اید رئیس فرهنگستان هنر بارها از مراجع قضایی خواسته به ماجرای 500 تابلوی بانک پاسارگاد ورود کند.

خبر آخر اینکه اتفاقا روز یکشنبه برای اجرای حکم شعبه نهم دادگاه حقوقی تهران، دادورز اجرای احکام دادگاه و افسر کلانتری 107 تهران تحت عنوان نماینده دادستان برای گشودن درب موزه بانک پاسارگاد و مراقبت از آثار قصد ورود به فرهنگستان هنر را داشتند که شخص آقای علی معلم دامغانی به آنها اجازه ورود نداده است!

این امتناع از ورود قوه قضاییه با ادعاهای گذشته جناب رئیس در تضاد آشکار است؛ او حتی در متنی به قاضی و سرهنگ نیروی انتظامی اتهام هایی عجیبی زده تا معلوم شود جناب رئیس‌با هر کس خلاف میل او نظر دهد می تواند چقدر چپ بیفتد.

ایران آرت از این ماجرا گزارش مفصلی دارد که تا ساعاتی دیگر منتشر خواهد کرد.

 

آیدین آغداشلو پرویز تناولی علی معلم دامغانی ایران آرت گنجینه موزه بانک پاسارگاد پاسخ علی معلم به ایران آرت
نظرات خوانندگان
  • علی
    پاسخ


    🔻کانال بیچاره فرهنگستان🔻
    ▶️ Na_be_Moallem@ ◀️

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین