کد خبر: 10474 A

نمایش آثار نقاشان بزرگ هلندی و بلژیکی در موزه مائریتشویس+عکس

نمایش آثار نقاشان بزرگ هلندی و بلژیکی در موزه مائریتشویس+عکس

موزه مائریتشویس نمایشگاهی از آثار پرتره هنرمندان هلندی برپا کرده است.

ایران آرت: موزه مائریتشویس نمایشگاهی از آثار پرتره هنرمندان هلندی و فلاندری (بلژیک) برپا کرده است. این نمایشگاه تا 14 ژانویه سال 2018 برپا خواهد بود.

به گزارش ایران آرت به نقل از آرت دیلی؛ در این نمایشگاه آثاری از روخیر فان در ویدن (1464-1400)، هانس مملینگ (1494-1430)، پیتر پوربوس (1584-1523) و پیتر پل روبنس (1640-1577) به نمایش عمومی گذاشته شده است.

همچنین در این نمایشگاه آثاری از آنتونی فان دیک (1641-1599) نیز نمایش داده شده است. سر آنتونی فان دیک نقاش بلژیکی و یکی از بهترین پرتره‌نگاران سده ۱۷ میلادی بود. او در سال ۱۶۳۲ نقاش رسمی دربار چارلز اول انگلستان و اسکاتلند شد.

او به شهرت بالایی دست یافت و شیوه نگارگری او در طول ۱۵۰ سال آینده به سبکی غالب در نقاشی پرتره انگلیسی بدل شد. فان دیک علاوه بر نقاشی پرتره در کشیدن سوژه‌های افسانه‌ای و موضوعات مربوط به کتاب مقدس نیز مهارت داشت و توانایی‌های ممتاز خود در طراحی را نیز به نمایش گذاشته بود. او را همچنین یکی از نوآوران مهم در نقاشی آبرنگ و قلم‌زنی به شمار می‌آورند.

آثار این هنرمندان هلندی و بلژیکی تا 14 ژانویه سال جاری در موزه مائریتشویس به نمایش درمی‌آید.

موزه مائریتشویس نگارخانه‌ای در شهر لاهه‌ی هلند است. این موزه که سابقا محل اقامت کنت یوهان ماریوت بوده‌است هم‌اکنون به مکانی از بزرگ‌ترین و برترین آثار نقاشان معروف هلندی نظیر یوهانس ورمر، رامبرانت، جان استین، پائولوس پاتر و فرانس هالز و کارهای نقاش آلمانی هانس هالبین یانگر تبدیل شده‌است.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

 

 

 

موزه مائریتشویس آنتونی فان دیک روخیر فان در ویدن هانس مملینگ پیتر پوربوس پیتر پل روبنس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین