کد خبر: 10465 A

هدیه ۲۰۵ هزار پوندی بنکسی به مخالفان تجارت سلاح

هدیه ۲۰۵ هزار پوندی بنکسی به مخالفان تجارت سلاح

هنرمند ناشناس بریتانیایی که با نام مستعار بنکسی شناخته می‌شود 205 هزار پوند از عایدی فروش آخرین اثرش در یک حراجی را کمپینی با محوریت مخالفت با تجارت سلاح بخشید.

ایران آرت: هنرمند ناشناس بریتانیایی که با نام مستعار بنکسی شناخته می‌شود 205 هزار پوند از عایدی فروش آخرین اثرش در یک حراجی را به کمپینی با محوریت مخالفت با تجارت سلاح بخشید.

به گزارش ایران آرت به نقل از گاردین؛ در آخرین اثر بنکسی، کودکی تصویر شده است که خانه و خانواده‌اش توسط سه هواپیمای جنگی به آتش و نابودی کشیده شده‌اند. این اثر در حراجی پنج روزه‌ای که در اعتراض به سیاست‌های جنگ طلبانه با عنوان "هنر: نمایشگاه تسلیحات" که در پایتخت انگلستان برگزار شد به فروش رسید و بنکسی آن را به کمپینی صلح طلب اهدا کرد.

این در فستیوال دو هفته‌ای معترضان بیش از 100 معترض دستگیر شدند. این اتفاق هفته گذشته- روز شنبه- رخ داد.

بنکسی هنرمند گرافیتی بریتانیایی همیشه به عنوان هنرمندی با رویکردهای سیاسی مطرح بوده است.  وجه پررنگِ سیاسیِ تماتیک آثارش به حدی است که او را در کنار هنر گرافیتی به عنوان فعال و منتقد سیاسی می‌شناسند.

هنر خیابانی او طعنه آمیز و هجویه‌هایش خرابکارانه است. هنر او آمیزه‌ای از طنز سیاه و گرافیتی است که با تکنیک گرده برداری ویژه‌ای خلق می‌شود. آثار هنری او با محتوای سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها، دیوارها، و پل‌ها در شهرهای مختلف دنیا به تصویردرآمده است.

در زیر اثر دیگری از او با مایه‌های سیاسی می‌بینید:

Bansky-art

 

مخاطبان ایران آرت می‌توانند اخبار بیشتر، جنجالی، جذاب و تراز اول دنیای هنر را در کانال تلگرام ایران آرت دنبال کنند:

iranart

بنکسی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین