کد خبر: 10366 A

نمایشگاهی از آثار دو نقاش بزرگ فرانسه در فرانکفورت/ ببینید: نقاشی‌هایی از آنری ماتیس و پیربونار

نمایشگاهی از آثار دو نقاش بزرگ فرانسه در فرانکفورت/ ببینید: نقاشی‌هایی از آنری ماتیس و پیربونار

موزه استادل فرانکفورت آثاری از دو هنرمند برجسته فرانسوی، آنری ماتیس و پیر بونار را به نمایش گذاشته است.

ایران آرت: موزه استادل فرانکفورت آثاری از دو هنرمند برجسته فرانسوی، آنری ماتیس و پیر بونار را به نمایش گذاشته است. آرت دیلی نوشته است: این نمایشگاه تا 14 ژانویه سال آتی -2018- برپا خواهد بود.

آنری ماتیس با نام کامل آنری-امیل-بنوآ ماتیس (1954-1869) هنرمند فرانسوی مطرح،  طراح، نقاش و مجسمه ساز بنام اوایل قرن بیستم است که بیشتر به عنوان یک نقاش شناخته می‌شود. ماتیس به سبب نوآوری‌هایش و اثر گذاری‌اش بر معاصران، یکی از مهمترین هنرمندان سده بیستم به شمار می‌آید. اهمیت تاریخی کشف‌های او در عرصه رنگ ناب را می‌توان در حد دستاورد کوبیسم در آزادسازی فرم از قید بازنمایی عینی دانست. ماتیس در رشته حقوق تحصیل کرد و ابتدا در همین رشته مشغول به کار شد، ولی در بیست و دو سالگی به دنیای هنر گام نهاد. او در مسیر نقاشی دست به تجربه مجسمه‌سازی زد و از هنرمندان برجسته گروه دَدگر یا فوویست به شمار می‌رفت.

آنری ماتیس می‌گوید: "من بر این باورم که مطالعه کار از راه طراحی ضروری‌ترین کار است. اگر طراحی را برآمده از روح و رنگ را برآمده از احساس بدانیم، پس ابتدا باید طراحی کنید، تا روح به چنان رشدی برسد که بتواند رنگ را در مسیرهای معنوی خود هدایت کند. این چیزی است که می‌خواهم فریادش کنم، هر بار کار مردان جوانی را می‌بینم که نقاشی دیگر برای‌شان ماجرایی نیست، و آن‌ که تنها هدفش دستیابی به عنوان مرد اول صحنه در راه شهرت است."

پیر بونار (1947-1867) نقاش فرانسوی و از بنیان‌گذاران گروه هنری موسوم به نبی‌ها Les Nabis) ) بود؛ گروهی از هنرمندان پست امپرسیونیست و تصویرسازان پاریسی که از سال ۱۸۸۱ تا ۱۸۸۹ فعالیت داشتند. بونار همواره خود را  واپسین نقاش امپرسیونیست می‌نامید.

بیشتر تابلوهای او دارای رنگ‌های شاد و متنوع و نقش‌مایه‌های چشم آشنایند. فضاهای داخلی زندگی عادی یا چند نفری که دور یک میز جمع شدند و نیز طبیعت بی جان از سوژه‌های آثار اوست. بونار بیش از بیست سال از زندگی خود را درجنوب فرانسه گذرانده و نقاشی‌هایش گویی سرشار از تابناکی و درخشندگی سواحل مدیترانه است.

علاقه‌مندان، تابلوهای او را " با شکوه "، " پر جاذبه "، و" شاد " توصیف می‌کردند.

اکنون آثاری از این دو هنرمند می‌بینید. 6 اثر اول از آن آنری ماتیس و شش کار پایانی اثر پیر بونار است.

Reading_henri_matisse

Matisse-Selfportrait

Matisse_Mur_Rose

800px-Matisse_-_Vase_of_Sunflowers_(1898)

800px-Matisse_-_Fruit_and_Coffeepot_(1898)

800px-Matisse_-_Blue_Pot_and_Lemon_(1897)

12

11

10

9

8

7

آنری ماتیس پیر بورنار موزه استادل فرانکفورت موزه استادل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین