کد خبر: 10296 A

هشت نقاشی هنرمند فرانسوی را در ایران‌آرت ببینید

شاهکارهای پیرمرد مجردِ نابینا!/آثاری از ادگار دگا در گالری ملی هنر آمریکا نمایش داده می‌شود+عکس‌ها

شاهکارهای پیرمرد مجردِ نابینا!/آثاری از ادگار دگا در گالری ملی هنر آمریکا نمایش داده می‌شود+عکس‌ها

نمایشگاهی از آثار ادگار دگا در گالری ملی هنر آمریکا برگزار می‌شود.

ایران آرت: نمایشگاهی از آثار ادگار دگا در گالری ملی هنر آمریکا برگزار می‌شود. این نمایشگاه  22 سپتامبر برابر با 31 شهریور ماه برپا می‌شود.

ادگار دگا هنرمند بنام فرانسوی است که در سال 1834 به دنیا آمد. او را از مهم‌ترین نقاشان امرسیونیسم خطاب می‌کرده‌اند، هرچند او خودش را یک رئالیست می‌دانست.

ادگار دگا مانند مانه خانواده‌ای ثروتمند داشت. پدر او رئیس یکی از بانک‌های خانوادگی پاریس بود. در سال ۱۸۶۵، دگا وارد محفل مانه و بودلر در کافه گوربو شد و به بازنمایی پاریس مدرن روی آورد. دگا، نگرش نقاشانه‌ای به اشیاء داد که از مانه الهام گرفته بود و هم‌چنین ابزارهای ترکیبی نوآورانه به کار گرفت که به تصاویرش کیفیتی گذرا و خود جوش می‌بخشیدند و بیننده را در جایگاه تماشاگرانه خیابان گرد نامشهود قرار می‌داد. اکنون او بلوارهای جدید هاسمن، فروشگاه های زنانه، پیست لوشان، کنسرت‌های کافه‌ای، اپرا، بارها و کافه‌ها را می‌کشید. چشمان تیز او گونه‌های مختلف همه طبقات اجتماعی، از بورژوا، نوازنده و بازیگر، تابه حاشیه رانده‌شده‌های اجتماعی و کارگران را به خوبی تسخیر می‌کرد.

دگا هرگز ازدواج نکرد و سال‌های انتهایی را در حالی که تقریبا نابینا شده بود، سرگردان و بی‌قرار در خیابان‌های پاریس گذراند.

دگا در 83 سالگی به سال 1917 درگذشت.

تصاویر زیر بعضی از آثار این نقاش فرانسوی را نشان می‌دهد:

2

1

3

4

5

6

7

8

 

 

 

 

 

 

 

گالری ملی هنر آمریکا ادگار دگا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین