کد خبر: 10067 A

آثار هنری 30 کشور در جشنواره هنر برای صلح/ از فرمان فتحعلیان تا هنرمندان ایتالیایی و فرانسوی

آثار هنری 30 کشور در جشنواره هنر برای صلح/ از فرمان فتحعلیان تا هنرمندان ایتالیایی و فرانسوی

برنامه های جشنواره «هنر برای صلح» در نشست خبری اعلام شد.

ایران‌آرت: نشست پنجمین دوره جشنواره «هنر برای صلح» امروز ۱۵ شهریور با حضور فریدون فربد دبیر جشنواره، مژده طباطبایی، مدیر گالری مژده ،مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنر مندان، ایمان عربی دبیر بخش سینما و  رودابه تن کرمی مدیر اجرایی جشنواره در خانه هنرمندان برگزار شد.

در بخشی از این نشست، فربد در مورد بین المللی شدن جشنواره و ارسال آثار از سوی کشورهای دیگر بیان کرد: امسال از ۳۰ کشور دنیا به ما اثر رسیده است، درباره قسمت سینما هم باید بگویم ما تصمیم گرفتیم که یک ورود جذاب و به موقع به سینما داشته باشیم و فیلم های خوبی که حاوی پیام صلح بودند را انتخاب کردیم.

ایمان عربی دبیر بخش سینما عنوان کرد: تمرکز ما روی بخش فیلم های کوتاه است و بر همین اساس در بخش فیلم کوتاه از ۴۶ فیلم رسیده ۱۷ فیلم با موضوع جشنواره صلح هماهنگ بود که ما آنها را انتخاب کردیم. البته ما ۲۷ فیلم را در بازه سه روزه در خانه هنرمندان اکران می کنیم.

فربد درباره بخش های دیگر جشنواره گفت: ما  امسال یک بخش موسیقی داریم که از ۲۱ تا ۲۹ شهریور در فضای باز خانه هنرمندان گروه های موسیقی به اجرای برنامه می پردازند. در واقع ۶ اجرای موسیقی و یک اجرای تئاتر کودک داریم.

سپس مژده طباطبایی درباره بخش تجسمی بیان کرد: در این دوره شاهد افزایش ۲۰ درصدی آثار در بخش تجسمی بوده ایم به طوری که ۳۰ کشور حضور فعال در این حوزه دارند. این موضوع اتفاق بزرگی است و به لحاظ کیفی هم آثار چشمگیری داریم. سیاست کلی جشنواره در بخش تجسمی این بود که به موضوع جشنواره یعنی صلح مورد توجه قرار گیرد. به همین دلیل اکثر آثاری که انتخاب شده بر اساس موضوع جشنواره بوده است و ما نیز تلاش کردیم در انتخاب آثار عدالت رعایت شود.

سپس رودابه تن‌کرمی دبیر اجرایی جشنواره عنوان کرد: امسال حدود ۲۴۰ هنرمند در جشنواره حاضر می‌شوند. از ۲۱ شهریور ماه هم مراسم افتتاحیه برگزار می شود و همه گالری ها و نمایشگاه ها گشایش پیدا می کند. ۲۳ شهریور هم  مراسم رسمی در خانه هنرمندان برگزار می شود و اهدای نشان ها را خواهیم داشت.

فربد در پایان درباره اجراهای موسیقی گفت: گروه فرمان فتحعلیان، گروه ایلیا، گروه بنفش، استاد بروجردی و شهریار رشیدی به اجرای برنامه خواهند پرداخت و از ۲۲ شهریور اجرای برنامه موسیقی آغاز می شود. در مورد مهمانان امسال هم باید بگویم مهمانانی از ایتالیا، فرانسه، افغانستان، عراق، مکزیک و ژاپن داریم.

 

 

مژده طباطبایی گالری مژده جشنواره هنر برای صلح فریدون فربد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین